وقایع مهم و اعمال روز بیست و چهارم ذی حجه وقایع مهم و اعمال روز بیست و چهارم ذی حجه وقایع مهم و اعمال روز بیست و چهارم ذی حجه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وقایع مهم و اعمال روز بیست و چهارم ذی حجه وقایع مهم و اعمال روز بیست و چهارم ذی حجه وقایع مهم و اعمال روز بیست و چهارم ذی حجه وقایع مهم و اعمال روز بیست و چهارم ذی حجه وقایع مهم و اعمال روز بیست و چهارم ذی حجه

وقایع مهم و اعمال روز بیست و چهارم ذی حجه

حجت الاسلام والمسلمین رضایی آدریانی با اشاره به اینکه بیست و چهارم ذی‌الحجّه روز مباهله و روز نزول آیه «تطهیر» بر قلب مبارک پیامبر(ص) است، گفت: در این روز امیرالمؤمنین(ع) در حال رکوع انگشتر خود را به سائل داد و آیه «اِنَّما وَلِیُّکُمُ اللّهُ..» در شان ایشان نازل شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضایی آدریانی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائرین ایرانی در حرم امام حسین(ع)گفت: روز بیست و چهارم ذی الحجه روزی است که در آن چندین واقعه مهم پیش آمده است.


وی افزود: در این روز رسول خدا‌(ص) با نصارای نجران مُباهَلَه کرد و پیش از آنکه به مباهله بپردازند عبا بر دُوش مبارک گرفت و حضرت امیرالمؤمنین و فاطمه و حَسَن و حسین عَلیهمُ السلام را در زیر عبای خود جای داد و فرمود: پروردگارا برای هر پیغمبری اهل بیتی است که مخصوص ترین خلق بوده‌اند؛ خداوندا اینها اهل بیت منند پس شک و گناه را  از ایشان برطرف کن و آنها را پاک گردان.


حجت الاسلام والمسلمین رضایی ادامه داد: در ادامه جبرئیل نازل شد و آیه تطهیر را در شأن ایشان آورد، پس حضرت‌(ص) آن چهار بزرگوار را برای مباهله بیرون برده و هنگامی‌که نگاه نصاری بر ایشان افتاد و حقّیّت آن حضرت و آثار نزول عذاب مشاهده کردند جرأت مُباهله نموده واستدعای مصالحه و قبول جزیه کردند.


وی با اشاره به مناسبت های دیگر این روز خاطرنشان کرد: همچنین در این روز حضرت امیرالمؤمنین‌(ع) در حال رکوع انگشتر خود را به سائل داد و آیه اِنَّما وَلِیُّکُمُ اللّهُ در شانش نازل شد.


حجت الاسلام و المسلمین رضایی در ادامه به اعمال این روز اشاره و عنوان کرد: علاوه بر استحباب غسل و روزه در روز24 ذی الحجه، خواندن نماز نیز توصیه شده است.


در پایان نیز مراسم عزاداری و سینه زنی توسط مداح اهل بیت محمد اطهری نسب و برنامه روایت گری برای زائران ایرانی توسط حجت الاسلام والمسلمین مهدی فلاح برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران