سفر عتبات سفر کسب معرفت و ایجاد تحول در زندگی است سفر عتبات سفر کسب معرفت و ایجاد تحول در زندگی است سفر عتبات سفر کسب معرفت و ایجاد تحول در زندگی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سفر عتبات سفر کسب معرفت و ایجاد تحول در زندگی است سفر عتبات سفر کسب معرفت و ایجاد تحول در زندگی است سفر عتبات سفر کسب معرفت و ایجاد تحول در زندگی است سفر عتبات سفر کسب معرفت و ایجاد تحول در زندگی است سفر عتبات سفر کسب معرفت و ایجاد تحول در زندگی است

سفر عتبات سفر کسب معرفت و ایجاد تحول در زندگی است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به لزوم معرفت و پیروی از اهل بیت(ع)، این مسأله را برای سعادت ابدی لازم و ضروری برشمرد و تأکید کرد که اصلا سفر عتبات سفر کسب معرفت و ایجاد تحول در زندگی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم روضه خوانی، سخنرانی و عزاداری زائران ایرانی با حضور مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در شهر کربلا، در سرداب علقمی حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.


در این مراسم که تعداد زیادی از زائران زن و مرد ایرانی حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین رضایی آدریانی که از سوی بعثه مقام معظم رهبری به شهر کربلا دعوت شده است، به ایراد سخنرانی پرداخت.


وی در این دیدار با اشاره به ارزش و اهمیت معرفت انسان به اهل بیت(ع) اظهار داشت: اگر انسان امامان خود را نشناسد قدم کج گذاشته و از مسیر حق منحرف می شود، بنابراین باید خدا را شاکر باشیم که پدر و مادرمان ما را با عشق و محبت اهل بیت(ع) بزرگ کرده اند.


سخنران بعثه رهبری با اشاره به آیه «وَبَیْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ یَعْرِفُونَ کُلًّا بِسِیمَاهُمْ ۚ وَنَادَوْا أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَنْ سَلَامٌ عَلَیْکُمْ ۚ لَمْ یَدْخُلُوهَا وَهُمْ یَطْمَعُونَ» در سوره اعراف اضافه کرد: در مورد محلی که در قرآن به نام اعراف معرفی شده تفاسیر زیادی بیان شده است که از جمله آنها روایت پیامبر خطاب به امیرالمؤمنین است که جای دقت دارد.


وی ادامه داد: پیامبر در این روایت می فرماید: «یا علی! در روز قیامت، تو و جانشینانت در اعراف قرار می گیرید، جایی که همه مردم باید از این منطقه گذر کنند؛ فقط آنهایی که به شما معرفت داشته باشند و شما نیز آنها را بشناسید وارد بهشت می شوند»، بنابراین باید توجه داشته باشیم که اگر خدایی ناکرده در گناه و معصیت غوطه ور شویم اهل بیت(ع) در روز قیامت ما را به عنوان شیعه نخواهند شناخت.


حجت الاسلام والمسلمین رضائی ادامه داد: سفر عتبات سفر کسب معرفت و ایجاد تحول در زندگی است، اگر می خواهیم معرفت به امام کسب کنیم باید بعد از سفر در نماز، در عبادات، در حجاب و حیاء و عفت خودمان تجدید نظر کرده و آن گونه شویم که امام حسین(ع) و امام زمان(عج) از ما توقع دارند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه معرفت به اهل بیت(ع) نیز به سادگی امکان ندارد، خاطرنشان کرد: به هرحال ما باید در حد توان خودمان تلاش کنیم که این ذوات مقدس را بشناسیم و در عمل پیرو حقیقی آنها باشیم.


بنابراین گزارش در پایان این مراسم، حاج حسین نیمه وری، مداح بِعثه مقام معظم رهبری به مرثیه خوانی و نوحه سرایی پرداخت و زائران ایرانی در مصیبت اهل بیت(علیهم السلام) عزاداری کردند.


در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین بهجتی مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا حضور داشت.


از دیگر حاضران در این مراسم می توان به جمعی از مسؤولان بعثه رهبری، مدیران ثابت، مدیران کاروان ها و شرکت شمسا اشاره کرد.


گفتنی است، مراسم سخنرانی و روضه خوانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری همه روزه بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام حسین(ع) و هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمی حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) برگزار می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران