هفتمین همایش احلی من العسل در کربلای معلی برگزار شد هفتمین همایش احلی من العسل در کربلای معلی برگزار شد هفتمین همایش احلی من العسل در کربلای معلی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هفتمین همایش احلی من العسل در کربلای معلی برگزار شد هفتمین همایش احلی من العسل در کربلای معلی برگزار شد هفتمین همایش احلی من العسل در کربلای معلی برگزار شد هفتمین همایش احلی من العسل در کربلای معلی برگزار شد هفتمین همایش احلی من العسل در کربلای معلی برگزار شد

هفتمین همایش احلی من العسل در کربلای معلی برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در گردهمایی دانشجویان اعزامی به عتبات عالیات خوشرویی، خوش گویی، خوش قلبی و خوش دستی را از علامت بهشتیان برشمرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، در هفتمین گردهمایی دانشجویی  که با حضور دانشجویانی از 4 استان تهران، لرستان، آذربایجان و خراسان برگزار گردید، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق، کربلا را قطعه ای از بهشت خواند و به بیان ‌اوصاف اهل بهشت پرداخت .


وی گفت: امام صادق (ع) فرمودند اهل بهشت چهار علامت دارند :اول خوشرویی، دوم خوش گویی، سوم خوش قلبی و چهارم خوش دستی .


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در ادامه افزود: در حدیث است که امام صادق(ع) کربلا را قطعه ای از بهشت خوانده است و بدون شک کربلا ظاهری دارد و باطنی، ملکی دارد و ملکوتی که ملکوت آن بهشت است و فرشتگان در آن رفت و آمد می کنند و هر زائری که چشم دلش بینا باشد می تواند ملکوت را ببیند.


وی خاطرنشان کرد: افراد پاک و طاهر وارود بهشت می شوند، از این رو از ما خواسته اند با طهارت ظاهری و باطنی به حرم برویم و وارد بهشت امام حسین(ع) بشویم؛ لذا باید با غسل، استغفار  و ذکر و اذن دخول به حرم مشرف شویم باید از لغویات دوری کنیم و دل را از کینه و حسد پاک کنیم  .


به گفته حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در بهشت غلمان  و حوران  بهشتی خیلی زیبا  هستند اما زنان و مردان مومن در بهشت از اینها هم زیباترند و هیچ گونه نقص و عیبی در آنها راه ندارد.


وی تأکید کرد: هرکسی می خواهد بهشتی شود باید از همین دنیا بهشتی شود و قرآن و روایات، دستورالعمل بهشتی شدن است.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در ادامه از دانشجویان خواست در حرم به نیابت از شهدا و امام راحل و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) زیارت کنند.


پس از سخنان نماینده بعثه در عراق روایتگری واقعه عاشور اجرا شد و هدایایی از سوی ستاد عتبات دانشگاهیان به دانشجویان اهدا گردید.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران