خداوند به زائرین سیدالشهدا نزد فرشته گان مباهات می کنند خداوند به زائرین سیدالشهدا نزد فرشته گان مباهات می کنند خداوند به زائرین سیدالشهدا نزد فرشته گان مباهات می کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خداوند به زائرین سیدالشهدا نزد فرشته گان مباهات می کنند خداوند به زائرین سیدالشهدا نزد فرشته گان مباهات می کنند خداوند به زائرین سیدالشهدا نزد فرشته گان مباهات می کنند خداوند به زائرین سیدالشهدا نزد فرشته گان مباهات می کنند خداوند به زائرین سیدالشهدا نزد فرشته گان مباهات می کنند

خداوند به زائرین سیدالشهدا نزد فرشته گان مباهات می کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، روز یکشنبه در گردهمایی روحانیون و مداحان نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به حدیثی مبنی بر مباهات خداوند به زائرین حضرت سیدالشهدا نزد فرشته گان گفت زائرین با عشق و شوق فراوان به زیارت امام حسین می آیند و این عشق و علاقه بسیار ارزشمند است و کسی جز خداوند نمی تواند قیمت گذاری کند.


وی افزود وقتی زایرین  نزد قبر آن حضرت حاضر می شوند و با معرفت زیارت می کنند و اعتقاد دارند که امام آنها را می بیند و کلام آنها را می شنود و سلام آنها را جواب می دهد با امام بیعت میکنند و راه آن حضرت را ادامه دهند.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی زیارت امام حسین را برترین و والاترین زیارت ها خواند و افزود تحت هیچ شرایطی نباید زیارت امام حسین(ع) ترک شود .


وی خطاب به روحانیون خاطرنشان ساخت قدر این نعمت بزرگ را بدانید زیرا در قیامت تمام کسانی که به زیارت امام حسین(ع) نیامدند حسرت می خورند چون وقتی برخورد بسیار کریمانه خداوند نسبت به زوار امام حسین(ع) را میبینند می گویند ای کاش ما جزو زائران امام حسین(ع) بودیم.


نماینده بعثه رهبری در عراق در ادامه زیارت عتبه مقدسه عسکریین را آرزوی دوست داران اهل بیت خواند و با اشاره به شوق زائران ایرانی برای زیارت حرمین شریفین در شهر سامرا گفت باید دقیق و جامع برنامه ریزی شود.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی افزود باید همگی تلاش کنیم تا زیارتی آسان، روان و ارزان برای مردم صورت پذیرد و نقش آگاهی بخشی به زائران قبل از سفر بسیار موثر است زیرا وقتی زوار با آگاهی چیزی را می پزیرند اگر مشکلی هم پیدا شود تحمل می کنند، بنابراین آگاهی رساندن و تبلیغات صحیح و واقعی بسیار مفید و موثر خواهد بود. وی در پایان از روحانیون خواست با توجیه صحیح زائرین زمینه را به گونه ای آماده کنند که زائر حداکثر استفاده  معنوی و معرفتی را ببرند و خاطره خوش از زیارت داشته باشند.


گفتنی است در بخشی از این برنامه حجت الاسلام والمسلمین بهجتی مسئول نمایندگی بعثه در شهر کربلا به بیان بایدها و نبایدهای این سفر پرداخت و برنامه های فرهنگی بعثه را مکمل برنامه های فرهنگی روحانیون کاروان ها دانست و گفت برنامه صبح ها در حرم امام حسین(ع) و شب ها در حرم حضرت عباس (ع) و ظهر ها در خیمه گاه برای زوار بسیار مفید است لذا روحانیون و مداحان محترم زائرین را نسبت به حضور در آن ها ترغیب نمایند.


در پایان نیز پرسش هایی مطرح گردید که نماینده بعثه در عراق به آنها پاسخ داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران