اهل آتش در روز قیامت علت جهنمی شدنشان را چه می دانند؟ اهل آتش در روز قیامت علت جهنمی شدنشان را چه می دانند؟ اهل آتش در روز قیامت علت جهنمی شدنشان را چه می دانند؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اهل آتش در روز قیامت علت جهنمی شدنشان را چه می دانند؟ اهل آتش در روز قیامت علت جهنمی شدنشان را چه می دانند؟ اهل آتش در روز قیامت علت جهنمی شدنشان را چه می دانند؟ اهل آتش در روز قیامت علت جهنمی شدنشان را چه می دانند؟ اهل آتش در روز قیامت علت جهنمی شدنشان را چه می دانند؟

اهل آتش در روز قیامت علت جهنمی شدنشان را چه می دانند؟

سخنران بعثه رهبری با اشاره به دو علت عمده که باعث دوزخی شدن انسان می شود، گفت: در آیات قرآن بیان شده است که خود اهل آتش، عدم گوش شنوا و دل بیدار را دلیل جهنمی شدنشان می دانند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم زیارت عاشورا، سخنرانی و عزاداری زائران ایرانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، صبح امروز در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.


در این مراسم که ده ها نفر از زائران ایرانی حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین عبدوس در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و مطالبی را در مورد اهداف و ویژگی های قیام امام حسین(ع) مطرح کرد.


سخنران بعثه رهبری افزود: امام حسین(ع) در روایتی می فرماید: «جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن ترک شود مرده است» و در روایت دیگری اهمیت عبادات دیگر در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به قطره ای در برابر دریا تشبیه شده است.


حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با اشاره به علل ترک امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی عنوان کرد: دلیل این مسأله آن است که اولا ما ارزش و اهمیت این واجب الهی را درک نکرده ایم در حالی که در روایت داریم اگر در جامعه فساد زیاد شود و کسی جلوی آن را نگیرد باید منتظر عذاب الهی بود.


 وی ادامه داد: دومین علت ترک امر به معروف و نهی از منکر آن است که گوش شنوا و قلب پذیرا برای انتقاد کمتر وجود دارد؛ همچنانکه در قرآن بیان شده است که وقتی از جهنمیان سؤال می کنند چرا به این وضع دچار می شدید می گویند: «لو کنا نسمع أو نعقل ما کنا من أصحاب السعیر» به این معنا که اگر ما به حرف حق گوش می کردیم و در مسائل مختلف تعقل می کردیم در جهنم عذاب الهی نبودیم.


حجت الاسلام والمسلمین عبدوس تأکید کرد: باید به تبعیت از مولای خودمان امام حسین(ع) که برای احیای این واجب بزرگ جان خود را فدا کرد، در جایی که می بینیم معروفی ترک یا منکری عمل می شود بپا خیزیم و در حد توان خودمان امر به معروف و نهی از منکر کنیم که این مسأله هم تذکری برای خودمان است و هم زمینه نجات دیگران را فراهم می آورد.


در ادامه این مراسم روضه خوانی و سینه زنی با مداحی حاج آقا رحیمی در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.


در این مراسم علاوه بر زائران ایرانی و غیر ایرانی جمعی از مسؤولان بعثه رهبری از جمله حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی روحانی مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق و حجت الاسلام والمسلمین بهجتی نماینده بعثه رهبری در شهر کربلا حضور داشتند.


گفتنی است، مراسم سخنرانی و روضه خوانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری همه روزه بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام حسین(ع) و هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمی حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) برگزار می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران