دشمنان بشدت بدنبال تفرقه بین ملت ایران و عراق اند دشمنان بشدت بدنبال تفرقه بین ملت ایران و عراق اند دشمنان بشدت بدنبال تفرقه بین ملت ایران و عراق اند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دشمنان بشدت بدنبال تفرقه بین ملت ایران و عراق اند دشمنان بشدت بدنبال تفرقه بین ملت ایران و عراق اند دشمنان بشدت بدنبال تفرقه بین ملت ایران و عراق اند دشمنان بشدت بدنبال تفرقه بین ملت ایران و عراق اند دشمنان بشدت بدنبال تفرقه بین ملت ایران و عراق اند

دشمنان بشدت بدنبال تفرقه بین ملت ایران و عراق اند

در گردهمایی روحانیون و مداحان نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به اهداف نهضت حسینی به بیان نکاتی در رابطه با جلوگیری از انحرافات جامعه اسلامی پرداخت و گفت: امروز دشمنان اسلام به شدت دنبال تفرقه بین مردم شریف ایران و عراق هستند و باید همگی مراقب باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی به بیان اینکه هر روز دشمن دسیسه ای را ایجاد می کند و به دنبال آن تبلیغات می نماید تا بتواند بین دوکشور همفکر و هم عقیده و همسایه جدایی بیاندازد تا از راه ایجاد اختلاف به منافع خود برسد.


وی با اشاره به حدیثی گفت : مسأله وحدت جهان اسلام از مهمترین اموری است که پیامبر اکرم (ص)  بین قبیله اوس و خزرج ایجاد برادری نمود و آنها را در صف واحد برای مقابله با جهان کفر قرار داد.


در ادامه صحبت های نماینده بعثه رهبری در عراق افزود: امروز نیز جنگ بین حق و باطل،بین کفر و ایمان و حتی بین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی است.


وی گفت: امام حسین (ع) در کربلا در مقابل انحرافات ایستاد و راهی را ترسیم نمود که برای همیشه تاریخ جاوید خواهد ماند و آن راه هوشیاری و بصیرت پیروان آنها و مقابله با ظلم و ستم است و با توجه به اینکه یزید و لشکریانش به دنبال خاموش کردن نور حق بودند خداوند طبق نص قرآن نور خود را در جامعه تمام کردند و این نور برای همیشه وجود دارد و امام حسین(ع) مصداق کامل نور الهی است.


وی با اشاره به قوانین و مقررات کشور عراق از زائرین خواست قوانین این کشور را به دقت رعایت کنند و مردم عراق را برادر ادینی خود بدانند و با مأمورین عراقی همکاری داشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با توجه به ایام عاشورای حسینی ولزوم حفظ نظم و انظباط از زائرین خواست هوشیارانه در مراسمات دینی شرکت کنند و تمام قوانین عتبات عالیات را محترم بشمارند و فضا را برای استفاده هرچه بیشتر آماده سازند.


در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین بهجتی با اشاره به بایدها و نبایدهای سفر به چند توصیه اخلاقی پرداخت و بر لزوم تکریم زائرین اشاره کرد و گفت با زائرین باید با حسن خلق و خوشرویی برخورد نمود و آنها را در اماکن زیارتی همراهی کرد.


حجت الاسلام والمسلمین مسجدی رابط روحانیون نیز تذکراتی در مورد روحانیون و مداحان کاروان بیان نمود و بر لزوم اثرگزاری معنوی تأکید کرد.


در بخش پایانی جلسه نیز پرسش هایی بود که مطرح شد و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق به آنها پاسخ داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران