سخنران بعثه در نجف:سیره رسول خدا و قرآن الگو برای جهان است سخنران بعثه در نجف:سیره رسول خدا و قرآن الگو برای جهان است سخنران بعثه در نجف:سیره رسول خدا و قرآن الگو برای جهان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران بعثه در نجف:سیره رسول خدا و قرآن الگو برای جهان است سخنران بعثه در نجف:سیره رسول خدا و قرآن الگو برای جهان است سخنران بعثه در نجف:سیره رسول خدا و قرآن الگو برای جهان است سخنران بعثه در نجف:سیره رسول خدا و قرآن الگو برای جهان است سخنران بعثه در نجف:سیره رسول خدا و قرآن الگو برای جهان است

سخنران بعثه در نجف:سیره رسول خدا و قرآن الگو برای جهان است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی گفت: پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) عالی ترین سرمشق اخلاقی برای دنیای بشریت است، چراکه الگو بودن ایشان از سوی خداوند مورد تأیید قرار گرفته است. قرآن مجید رسول گرامی(ص) را اسوه اخلاق و رفتار مسلمانان معرفی نموده است وسیره رسول خدا و قرآن یک الگو برای جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی ، حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی که در جمع زائران در حرم و بارگاه علوی سخنرانی می کرد گفت: خُلق عظیم نبوی که عامل عمده نفوذ و محبوبیت ایشان در بین امّت و علت اساسی موفقیت ایشان در نشر دین بوده، بارها مورد تمجید کتاب آسمانی قرار گرفته است.


 وی گفت: پرداختن به سیره عملی و روش های اخلاقی پیامبر اکرم(ص)، که جنبه اسوه دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به دلیل همین اخلاق سترگ و مورد ستایش قرآن، امّت اسلام وظیفه دارند از خوی و خصلت های فردی و اجتماعی آن حضرت پیروی نموده، و آن پیامبر رحمت و صاحب خلق عظیم را «اسوه» خود قرار دهند.


 ایشان اظهار داشت: هرچند ویژگی های اخلاقی پیامبر قابل شمارش نیست، حتی قرآن اخلاق ایشان را عظیم شمرده استو آن حضرت تمام خلق های نیکو را در خود جمع نمود و کامل کرد و بدین روی، فرمود من برانگیخته شدم تا اخلاق نیکو را تمام کنم.


 وی گفت : بزرگترین درس پیامبر(ص) برای امت اسلامی، اخلاق است و اگر جامعه ای از اخلاق مورد تاکید پیامبر(ص) دور شود در حقیقت از رحمت خدا دور می شود.


حجت الاسلام حسینی اراکی گفت : صفا، جوانمردی، مروت، وفای به عهد، احترام به دیگران، گذشت و عفو و... همه اینها نمونه اخلاق است  ودرهر جامعه ‌ای این اخلاق پذیرفته است.


 وی در ادامه گفت: ما با عمل، کردار و رفتار خود می ‌توانیم مردم را به سوی کارهای خوب وپسندیده تشویق و علاقه مند کنیم و هرچه در جامعه از اصول اسلامی و رفتار و سیره رسول خدا و دستورهای قرآنی دورشویم طبیعی است که با آرمان پیامبر(ص) فاصله می گیریم واین باعث سقوط می شود.


 در پایان مراسم نوحه خوانی و سینه زنی توسط حاج مهدی فراقی یزدی مداح اهل بیت (ع) برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران