نهمین گردهمایی دانشجویان عتبات عالیات در کربلای معلی برگزار شد نهمین گردهمایی دانشجویان عتبات عالیات در کربلای معلی برگزار شد نهمین گردهمایی دانشجویان عتبات عالیات در کربلای معلی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نهمین گردهمایی دانشجویان عتبات عالیات در کربلای معلی برگزار شد نهمین گردهمایی دانشجویان عتبات عالیات در کربلای معلی برگزار شد نهمین گردهمایی دانشجویان عتبات عالیات در کربلای معلی برگزار شد نهمین گردهمایی دانشجویان عتبات عالیات در کربلای معلی برگزار شد نهمین گردهمایی دانشجویان عتبات عالیات در کربلای معلی برگزار شد

نهمین گردهمایی دانشجویان عتبات عالیات در کربلای معلی برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی: اگر بخواهیم زائر حقیقی امام حسین(ع) و از اصحاب ایشان باشیم باید خدامحور و دارای جاذبه و دافعه الهی و اهل مبارزه با کفر و نیز شجاع و نترس باشیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، در هشتمین گردهمایی دانشجویان حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت : لشکریان یزید خبیث بوده و جنایت بزرگی انجام داده اند و آنها مورد لعن و نفرین فرشتگان و انبیاء و صالحیان اند، ما باید توجه داشته باشیم که اگر از شِمر و یزید امروز غافل شویم و آنها را نشناسیم و در مقابل آنها مقاومت نکنیم بدون شک فرهنگ حسینی را ازبین می برند.


وی اصحاب امام حسین(ع) را دارای 4 ویژگی خواند :


1-  خاوند آنها را دوست داشت و آنها نیز خدا را دوست داشتند.


2-  مومنین را عزیز می داشتند و کفار را خوار می پنداشتند.


3-  اهل جهاد و مبارزه بودند.


4-  در رسیدن به هدف از هیچ سرزنشی از سوی دشمن ابا نداشتند.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت : یاران امام زمان نیز همین ویژگی ها را دارند و ما اگر بخواهیم زائر حقیقی امام حسین(ع) و از اصحاب ایشان باشیم باید خدامحور و دارای جاذبه و دافعه الهی و اهل مبارزه با کفر و نیز شجاع و نترس باشیم.


وی در ادامه از دانشجویان خواست جریان کربلا را درست بشناسند و همچنین با شناخت شِمر و یزید زمان در مقابل آنها ایستادگی کنند. وی جریان داعش، اسرائیل و استکبار جهانی را همان جریان لشکر شمر و یزید خواند و بیان داشت همانگونه که لعن و نفرین بر شِمر و یزید و لشکریان یزید می فرستیم باید اسرائیل و داعش و استکبار را مورد تنفر قرار دهیم.


پس از سخنان نماینده بعثه در عراق روایتگری واقعه عاشور اجرا شد و هدایایی از سوی ستاد عتبات دانشگاهیان به دانشجویان اهدا گردید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران