برای همراهی امام زمان(عج) باید از جان و مال بگذریم برای همراهی امام زمان(عج) باید از جان و مال بگذریم برای همراهی امام زمان(عج) باید از جان و مال بگذریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برای همراهی امام زمان(عج) باید از جان و مال بگذریم برای همراهی امام زمان(عج) باید از جان و مال بگذریم برای همراهی امام زمان(عج) باید از جان و مال بگذریم برای همراهی امام زمان(عج) باید از جان و مال بگذریم برای همراهی امام زمان(عج) باید از جان و مال بگذریم

برای همراهی امام زمان(عج) باید از جان و مال بگذریم

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با اشاره به چهار گذشتی که انسان را کربلایی می کند، بر ضرورت گذشت از مال و دنیا تأکید کرد و گفت: نمی گوییم انسان باید گوشه گیری کند و اموال خود را بیرون بریزد بلکه می گوییم وابسته نباشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم زیارت عاشورا، سخنرانی و عزاداری زائران ایرانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، صبح امروز در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.


در این مراسم که ده ها نفر از زائران ایرانی حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین عبدوس به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه جلسه شب گذشته سرداب علقمی مبنی بر چهار گذشتی که انسان را کربلایی می کند، به ضرورت گذشت از مال و دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: نمی گوییم انسان باید گوشه گیری کند و اموال خود را بیرون بریزد بلکه می گوییم وابسته نباشد.


سخنران بعثه رهبری افزود: انسان باید زندگی خود را، مال و اموال، همسر و فرزند را دوست داشته باشد و به دنبال درآمد و روزی حلال هم باشد ولی مراقبت کند که اینها حجاب رسیدن او به امام زمان(عج) نشود.


وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات خیلی زود، دیر می شود، عنوان داشت: قضیه طرماح در ماجرای کربلا بسیار قابل توجه است؛ او فردی بود که قول همراهی به امام حسین(ع) را داد ولی وقتی در راه کربلا تجارتی کرد و پولی به دست آورد از حضرت خواست تا به کوفه برود و اموالش را در جای مناسب بگذارد و برگردد، اما وقتی برگشت سر امام حسین(ع) را بر روی نیزه دید.


وی در پایان خاطرنشان ساخت: باید مراقب باشیم به خاطر پول و ماشین و موقعیت، دین را از دست ندهیم؛ گذشت بعدی برای رسیدن به خیمه امام زمان(عج) گذشت از جان است، دقیقا همان کاری که امام حسین(ع) کرد و برای رضایت خدا از جان عزیز خود گذشت، ما نیز باید بدانیم «هرکه از جان بگذرد جانش دهند».


در ادامه این مراسم روضه خوانی و سینه زنی با مداحی آقای رحیمی در حرم مطهر برگزار شد.


در این مراسم علاوه بر زائران ایرانی و غیر ایرانی جمعی از مسؤولان بعثه رهبری از جمله حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول بعثه رهبری در عراق و حجت الاسلام والمسلمین بهجتی مسئول بعثه رهبری در شهر کربلا و نیز آقای حسینی مسئول نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق حضور داشتند.


گفتنی است، مراسم سخنرانی و روضه خوانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری همه روزه بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام حسین(ع) و هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمی حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) برگزار می شود.


حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با اشاره به اینکه گاهی اوقات وابستگی به مال دنیا حجاب رسیدن انسان به امام زمان(عج) می شود، گفت: باید مراقب باشیم گاهی به خاطر پول و ماشین و موقعیت، دین خود را از دست ندهیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران