عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع) عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع)

عزادارای زائران ایرانی در حرم امام حسین(ع)

حجت الاسلام والمسلمین رجائی پور با اشاره به عزت و دوری از ذلت به عنوان شاخصه مکتب امام حسین(ع) ضرورت این مسأله را در زندگی یادآور شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی برای زائران ایرانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، صبح امروز در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.


در این مراسم که جمع زیادی از زائران ایرانی حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین حسین رجائی پور به ایراد سخنرانی پرداخت و مطالبی را در مورد درس هایی از مکتب امام حسین(ع) بیان کرد.


سخنران بعثه رهبری با اشاره به یکی دیگر از دروس مکتب امام حسین(ع) به عزت مندی و دوری از ذلت و پستی اشاره و تأکید کرد که عزت تنها در سایه اطاعت از خدا به دست می آید.


وی افزود: در سیره اهل بیت(ع) این مسأله نمود خاصی داشته است که هیچگاه در برابر ظلم و ستم از خود سستی نشان نمی دادند، همچنان که امام حسین(ع) می فرمود مرگ با عزت بهتر زندگی با ذلت و بیعت با یزید بن معاویه است و یا در جای دیگری می فرمود مثل من با مثل یزید بیعت نخواهد کرد.


حجت الاسلام والمسلمین رجائی پور با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در صدد بودند که امام حسین(ع) را از سفر به کربلا منع کنند، اظهار داشت: وقتی حضرت دید که بیعت با یزید چیزی جز ذلت نیست، تنها با هدف رضای الهی به مسیر  خود ادامه داد و در آخر نیز به شهادت رسید و بسیاری از افرای که ایشان را در صحرای کربلا تنها گذشتند با ذلت و خاری از دنیا رفتند.


وی با اشاره به یکی از نمونه های ذلت در تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: پسر خلیفه‌ی دوم به نام «عبدالله بن عمر» به خاطر نام و سابقه‌ی خلافت پدرش زبانزد بود. او در تمامی 5 سال حکومت حضرت علی(ع) حاضر به بیعت نشد؛ با امام حسین(ع) هم همراه نشد تا آن که پس شهادت ایشان و گذشت چند دهه، جلادی به نام «حجاج بن یوسف» والی شد که قتل عام بسیاری کرد و حمام خونی به راه انداخت، یاران و شیعیان حضرت علی(ع) و به ویژه سادات را سر سفره غذا گردن می‌زد و سپس فلزی داغ بر رگ‌ها می‌چسباند تا خون خارج نشود و شهید دست و پا بزند و می‌گفت: حالا به اشتها آمدم، غذا را بیاورید.


وی در ادامه عنوان کرد: همین عبدالله بن عمر که شدید وحشت کرده بود، شبانه به خانه او رفت و با اصرار و التماس به محضرش رسید، او که مشغول عیش و نوش بود، پرسید: برای چه این وقت شب مزاحم شدی. گفت: ای خلیفه‌ی خدا! آمده‌ام بیعت کنم. حجاج گفت: شبانه؟! خوب صبح می‌آمدی. پاسخ داد: قربان، اگر تا صبح زنده نمانم، جواب خدا را در قیامت چه دهم؟! حجاج هم برای تحقیر بیشتر او گفت: حال ندارم بلند شوم و دست بدهم، با پایم بیعت کن و پایش را به سوی او دراز کرد؛ او شصت پای حجاج را بوسید و پس از حمد و خوشحالی از حصول توفیق بعیت، خارج شد.


وی در پایان با اشاره به این که طبق سخن معروف «هر کس با دست علی علیه السلام بیعت نکند، عاقبت با پای حجاج بیعت می‌کند»، ابراز داشت: باید همواره به تبعیت از مولای شهیدمان تن به ذلت ندهیم و حتی مرگ را در صورت عزت مندی ترجیح بدهیم.


در این مراسم علاوه بر زائران ایرانی و غیر ایرانی، جمعی از مسؤولان بعثه رهبری از جمله حجت الاسلام والمسلمین بهجتی نماینده بعثه رهبری در شهر کربلا و سید مرتضی حسینی نماینده سازمان حج و زیارت در عراق حضور داشتند.


گفتنی است، مراسم سخنرانی و روضه خوانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری همه روزه بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام حسین(ع) و هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمی حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) برگزار می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران