مرز مهران میزبان زائران نوروزی عتبات است

تردد زائران عتبات عالیات از مرز مهران طی سال جاری به کشور عراق پنج درصد افزایش را نشان می دهد.

مهر : مدیر پایانه مرزی مهران ظهر دوشنبه در محل مرز مهران گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه یک میلیون و 800 هزار زائر از مرز مهران تردد کرده اند.

محمود ساریان میزان تردد زائران ایرانی از این پایانه را 70 درصد و زائران اتباع عراقی و سایر کشورها شامل پاکستان- هندوستان و آذربایجان را 30 درصد اعلام کرد.

بگفته وی روزانه بین 5 تا 6 هزار نفر زائر ایرانی و غیر ایرانی از مرز مهران تردد می کنند.

وی بیان کرد: مرز زمینی مهران از موقعیت ویژه ای برخوردار است و اولین مولفه هایی که این مرز را نسبت به سایر مرزهای کشور ممتاز کرده است امنیت پایدار آن است.

ساریان عنوان کرد: این امنیت مرهون جانفشانی نیروهای مخلص وبی ادعایی است که شبانه روزدر این مرز فعالیت می کنند.

وی افزود: از زمان باز گشایی مرز مهران بیش از 40 میلیارد تومان توسط نظام جمهوری اسلامی ایران علی الخصوص در دولتهای نهم و دهم برای زیر ساختهای آن هزینه شده است.

این مسئول ادامه داد: از زمان بازگشایی مرز مهران، بیش از 12 میلیون نفر از زائران عتبات عالیات از این مرز تردد داشته و حدود پنج میلیارد تومان صادرات کالا به کشور عراق انجام گرفته است.

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئولیت، امانتی در دست ماست و مهم این است که بیشترین خدمتگزاری را در آن مسئولیت ایفا کنیم.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه این مرز پرترددترین کانون تردد زائرین عتبات عالیات است و نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات زیادی انجام داده اما مستلزم تلاش بیشتری است وبرنامه ای که درآینده نزدیک در دست اقدام است.

ساریان گفت: یکی از این برنامه ها ورود و خروج زائرین کشورهای دیگرازجمله سوریه است که ازاین مرز صورت خواهد گرفت می طلبد با برنامه ریزی صحیح واصولی و با تعامل مجموعه کمیته ساماندهی خدمات را مضاعف کنیم.

پایانه مسافری مهران در زمینی به وسعت 42 هکتار ساخته شده و دارای 18 گیت خروجی و ورودی است.


| شناسه مطلب: 9166







نظرات کاربران