شب قدر زائران ایرانی در کربلای معلی+فیلم و تصاویر شب قدر زائران ایرانی در کربلای معلی+فیلم و تصاویر شب قدر زائران ایرانی در کربلای معلی+فیلم و تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شب قدر زائران ایرانی در کربلای معلی+فیلم و تصاویر شب قدر زائران ایرانی در کربلای معلی+فیلم و تصاویر شب قدر زائران ایرانی در کربلای معلی+فیلم و تصاویر شب قدر زائران ایرانی در کربلای معلی+فیلم و تصاویر شب قدر زائران ایرانی در کربلای معلی+فیلم و تصاویر

شب قدر زائران ایرانی در کربلای معلی+فیلم و تصاویر

درشب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، به همت نمایندگی بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا، دو مراسم احیا در سرداب حرم سیدالشهدا (ع) و خیمه‌گاه حسینی با حضور جمع کثیری از زائران ایرانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، به همت نمایندگی بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلای معلی، دو مراسم احیا در سرداب حرم سیدالشهدا (ع) و خیمه‌گاه حسینی با حضور جمع کثیری از زائران ایرانی برگزار شد.


در مراسمی که در سرداب قبلۀ حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم،  زائران، با نجوای دعای جوشن کبیر، پروردگارشان را با هزار نام مقدسش خواندند.


 



 


در ادامۀ این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد مظلومی، معاون فرهنگی بعثۀ مقام معظم رهبری، در سخنانی با اشاره به آیات سورۀ مبارکه قدر، ارزش عمل خیر در این شب را به‌منزلۀ مداومت بر عمل خیر در تمام عمر برشمرد.


وی افزود با توجه به اهمیت این شب، از ائمه (ع) دربارۀ شب قدر سؤال شده و طبق برخی روایات و همچنین سیرۀ اهل‌بیت(ع)، احتمال اینکه شب قدر، شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان باشد، بیشتر است.


 



 


معاون فرهنگی بعثۀ مقام معظم رهبری با استفاده از روایات معصومان (ع) به بیان بهترین اعمال در این شب پرداخت و گفت: امام باقر (ع) نیمی از این شب را به مناجات و نیمی دیگر را به نماز می‌پرداختند.


وی با تأکید بر اهمیت دعا، با استناد به حدیثی معروف، دعا را مغز و جان همۀ عبادت‌ها بیان کرد و با اشاره به آیۀ 60 سورۀ مبارکه غافر، حقیقت دعا را احساس خشوع  در برابر خداوند عنوان کرد.


خطیب مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، سِرِّ استجابت دعا را با استناد به حدیثی از امام صادق (ع)، یأس و قطع امید از غیر خدا بیان کرد و به توصیف مناجات امام حسین (ع) و اصحاب باوفایش در شب عاشورا پرداخت.


ذکر مصیبت و مدیحه سرایی مداح اهل‌بیت(ع) بهتوئی و سینه‌زنی در رثای امیرمؤمنان و سالار شهیدان (ع) بخش دیگری از عرض ارادت زائران در مجاورت حرم سیدالشهدا (ع) بود.


در پایان این شب سرنوشت‌ساز، شب نزول قرآن، مجاوران حرم حسین بن علی (ع)، با نهادن قرآن بر سر، ذات اقدس الهی، رسول او و اهل‌بیت (ع) را در پیشگاه خداوند، شفیع دعاهای خود قرار دادند و با کتاب خدا و اهل‌بیت (ع) به‌عنوان دو یادگار رسول خدا (ص) تجدیدعهد کردند.


 



 


گفتنی است در این مراسم، بیش از هزار نفر از زائران ایرانی حرم امام حسین (ع)، مسئولین و کارکنان بعثۀ مقام معظم رهبری، سازمان حج  و زیات و شرکت شمسا و همچنین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کربلا حضور داشتند.


هم‌زمان با این مراسم ، آیین احیای شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان در خیمه‌گاه حسینی با حضور صدها زائرایرانی برگزار شد.


در این مراسم، پس از تلاوت قرآن و قرائت دعای جوشن کبیر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر صمدی یزدی، خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری در کربلا دربارۀ فضائل شب قدر سخنرانی کرد.  


وی در بخشی از سخنان خود گفت: ممکن است شب‌های نوزدهم و بیست‌ویکم، مقدمه و آمادگی برای این شب عزیز باشد.


خطیب بعثۀ مقام معظم رهبری درکربلا افزود: چون شب قدر، شب سرنوشت است، باید علاوه بر توبه به درگاه الهی، برای نیازهای واقعی خود دست به دعا برداریم و در میان دعاها، دعا برای فرج امام زمان (عج) و نیز دعا برای عاقبت‌به‌خیری باید در اولویت باشد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین صمدی یزدی تأکید کرد: در این دوران که هجمه به دین و اعتقادات بسیار گسترده است، باید برای حفظ عقاید و باورهای دینی خود و نسل جوانمان، به خدا پناه بریم.


مرثیه‌خوانی، عزاداری و قرآن به سر گرفتن، پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران