کمیته حج هند خواستار همکاری با حج و زیارت ایران شد کمیته حج هند خواستار همکاری با حج و زیارت ایران شد کمیته حج هند خواستار همکاری با حج و زیارت ایران شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کمیته حج هند خواستار همکاری با حج و زیارت ایران شد کمیته حج هند خواستار همکاری با حج و زیارت ایران شد کمیته حج هند خواستار همکاری با حج و زیارت ایران شد کمیته حج هند خواستار همکاری با حج و زیارت ایران شد کمیته حج هند خواستار همکاری با حج و زیارت ایران شد

کمیته حج هند خواستار همکاری با حج و زیارت ایران شد

مقصود احمد خان رئیس اجرایی کمیته حج هند در دیدار وابسته فرهنگی ایران در بمبئی خواستار همکاری میان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و آن نهاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محسن آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و مقصود احمد خان، رییس اجرایی کمیته حج هند و صدیقی، معاون اجرایی کمیته حج دیدار و به بحث و تبادل نظر پیرامون شیوه همکاری در برگزاری مناسک حج و چگونگی ارتباط میان سازمان حج و زیارت ایران و کمیته حج هند پرداختند.


مقصود احمد خان خواستار همکاری میان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و کمیته حج هند شد و گفت: کمیته حج هند سالانه حدود 200 هزار نفر به حج تمتع اعزام می‌کند که از این تعداد 140 هزار نفر در قالب تورهای دولتی و 60 هزار نفر در قالب تورهای خصوصی به سرزمین وحی اعزام می شوند.


رییس اجرایی کمیته حج هند افزود: دوره‌های آموزش ویژه مبلغان اعزامی برای تدریس مناسک حج به متقاضیان در کمیته حج هند که در بمبئی واقع است، صورت می‌پذیرد و از سراسر شبه قاره هند در این دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند.


آشوری نیز در این دیدار، با بیان اینکه حج، نمادی از یکپارچگی و وحدت مسلمانان است، گفت: دیپلماسی حج یکی از مهمترین اصولی است که باید مورد توجه کشورهای اسلامی قرار گیرد.


مسئول خانه فرهنگ کشورمان افزود: امام خمینی(ره) از آغاز انقلاب اسلامی و نیز مقام معظم رهبری با صدور بیانیه‌ای همه ساله بر حج ابراهیمی تأکید داشته و دارند. حج ابراهیمی شاخصه و ویژگی‌های خاصی دارد که باید حجاج به آن توجه داشته باشند.


صدیقی، معاون اجرایی کمیته حج هند نیز در این دیدار، نکاتی درباره پذیرش حجاج در هند و موضوع حج ابراهیمی بیان کرد.


برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی با حضور اندیشمندان و فرهیختگان دو کشور از دیگر توافقات حاصله در این دیدار بود.


| شناسه مطلب: 93656




ایران هند حج



نظرات کاربران