امسال همه حجاج با هواپیماهای ایرانی به عربستان اعزام می شوند امسال همه حجاج با هواپیماهای ایرانی به عربستان اعزام می شوند امسال همه حجاج با هواپیماهای ایرانی به عربستان اعزام می شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امسال همه حجاج با هواپیماهای ایرانی به عربستان اعزام می شوند امسال همه حجاج با هواپیماهای ایرانی به عربستان اعزام می شوند امسال همه حجاج با هواپیماهای ایرانی به عربستان اعزام می شوند امسال همه حجاج با هواپیماهای ایرانی به عربستان اعزام می شوند امسال همه حجاج با هواپیماهای ایرانی به عربستان اعزام می شوند

امسال همه حجاج با هواپیماهای ایرانی به عربستان اعزام می شوند

قایم مقام مدیر عامل و مدیر عملیات حج تمتع سال ۱۳۹۸ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: تمامی ٨٦ هزار و ٥٥٠ زائر ایرانی خانه خدا امسال با هواپیماهای ملکی ایران ایر به عربستان منتقل می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کاپیتان «حسن قاسمی» امروز چهارشنبه (29 خردادماه) در یک نشست خبری که به منظور تشریح وضعیت اعزام زائران حج تمتع سال ۱۳۹۸ برگزار شد، افزود: صد درصد عملیات حج امسال با هواپیماهای ملکی هما از ١٧ فرودگاه کشور انجام خواهد شد .


وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این ماموریت، ایران ایر پروازهای خارجی خود در مسیرهای بین المللی را در طول ایام حج انجام نخواهد داد و مسافران آن را در این مدت دیگر شرکتهای هوایی ایران جابجا می کنند.


 قائم مقام مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما از اینکه سایر شرکت های هواپیمایی با هدف بهتر انجام شدن عملیات حج امسال، تعهدات ایران ایر را در مسیرهای اروپایی و آسیای شرقی انجام می دهند، قدردانی کرد.


قاسمی یادآور شد: در سال‌های اخیر، سعودی ها ٥٠ درصد عملیات انتقال حجاج ایرانی را به عهده می گرفتند و ٥٠ درصد باقی مانده را شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می داد.


وی گفت: از سهم ٥٠ درصدی ایران‌ایر برای انتقال هرساله حجاج نیز معمولاً ٢٥ درصد توسط شرکت هواپیمایی قشم‌ایر یا ماهان انجام می‌شد اما امسال با تصمیم دولت عربستان، قرار شد انتقال تمامی زائران ایرانی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و با استفاده از هواپیماهای ملکی آن صورت گیرد


مدیر عملیات حج تمتع ایران ایر خاطرنشان کرد: هما با بسیج همه امکانات خویش، تلاش می کند عملیات انتقال حجاج ایرانی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.


قاسمی گفت: سازمان حج و زیارت در حال رایزنی با سعودی ها است تا اجازه دهند دیگر شرکتهای هوایی ایران نیز بتوانند در اعزام زائران همکاری کنند.


وی افزود: ایران ایر از این اقدام استقبال می کند اما برنامه ریزی لازم را برای انتقال همه حجاج نیز انجام داده است.


 


* زمان انجام پروازها


قایم مقام مدیرعامل هما با بیان اینکه اعزام عوامل عملیات حج امسال از ١٣ تیرماه آغاز می شود و تا ١٧ تیر ماه ادامه دارد، تصریح کرد: از ١٧ تیرماه نیز زائران سرزمین حج به دو فرودگاه جده و مدینه انتقال داده می شوند و ١٤ مرداد ماه عملیات رفت حجاج پایان می یابد.


قاسمی گفت: در عملیات رفت حجاج ١٦٢ پرواز به جده و ١٩٩ پرواز به مدینه انجام خواهد گرفت.


وی افزود: ٥٦ درصد زائران حج امسال مدینه اول هستند و ٤٤ درصد زائران مدینه بعد نیز که ابتدا به مکه می روند، به فرودگاه جده منتقل می شوند.


به گفته قاسمی، عملیات رفت حجاج امسال به مدت ٣٣ روز و از سه فرودگاه امام، یزد و اهواز انجام می شود.


وی گفت: بیشترین پروازها از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران و با انتقال٣٠ هزار زائر انجام می شود و کمترین زائران نیز از استان گیلان خواهند بود.


مدیر عملیات حج شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عملیات برگشت حجاج ٢٣ روز طول می‌کشد، گفت: عملیات بازگشت حجاج نیز از تاریخ ٢٦ مرداد ماه شروع می شود و تا١٧ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.


 


*وضعیت انتقال بار حجاج


قاسمی گفت که ایران ایر تمهیدات لازم را برای انتقال بار حجاج  اندیشیده است.


وی توضیح داد: میزان بار حجاج حداکثر باید ٤٠ کیلوگرم و در دو چمدان ٢٠ کیلویی باشد. در واقع، ایران‌ایر ۱۰ کیلوگرم اضافه برای حمل بار حجاج اختصاص داده است.


قایم مقام مدیرعامل هما یادآور شد: ایران‌ایر تجهیزات خدمات فرودگاهی و فنی کافی برای هندلینگ پروازها در ١٧ فرودگاه کشور را ندارد اما تلاش خواهد کرد حمل بار مسافران و سایر خدمات فرودگاهی به بهترین شکل انجام شود.


 




نظرات کاربران