10 هزار خشت مطلای حرم علوی ترمیم می‌شود 10 هزار خشت مطلای حرم علوی ترمیم می‌شود 10 هزار خشت مطلای حرم علوی ترمیم می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
10 هزار خشت مطلای حرم علوی ترمیم می‌شود 10 هزار خشت مطلای حرم علوی ترمیم می‌شود 10 هزار خشت مطلای حرم علوی ترمیم می‌شود 10 هزار خشت مطلای حرم علوی ترمیم می‌شود 10 هزار خشت مطلای حرم علوی ترمیم می‌شود

10 هزار خشت مطلای حرم علوی ترمیم می‌شود

عضو شورای آستان علوی از پیشرفت بسیار خوب در پروژه‌ ترمیم مناره‌ها و ایوان طلای عمارت حرم علوی خبر داد و گفت: 10 هزار خشت مطلا در حرم علوی ترمیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، در ادامه پروژه‌ترمیم  مناره‌ها و ایوان طلای عمارت حرم مطهر علوی که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا می‌شود، عضو شورای آستان علوی از پیشرفت مراحل پروژه و ترمیم بیش از 10 هزار خشت مطلا خبر داد.


فاتح الکرمانی از اعضای شورای آستان علوی و مسئول ناظر بر پروژه توسعه حرم علوی گفت: مناره‌ها و ایوان طلا از مهم‌ترین بخش‌های عمارت تاریخی حرم مطهر علوی به شمار می‌روند و حفاظت و مرمت این اثر تاریخی از وظایف تولیت و شورای آستان است و بر این اساس پروژه‌ترمیم و تجدید طلاکاری مناره‌ها و ایوان را در سه مرحله انجام دادیم.


وی افزود: در مرحله نخست پروژه ‌ترمیم مناره جنوبی را آغاز کردیم و در ابتدا و پیش از جدا کردن خشت‌های قدیمی تمامی آن‌ها شماره‌گذاری‌ شدند تا پس از ترمیم و تجدید طلاکاری همان خشت‌ها در جای اول خود نصب شوند.


عضو شورای آستان علوی گفت: تعداد خشت‌های مناره جنوبی چهار هزار و 513 قطعه بوده که تاکنون سه هزار و 687 خشت ترمیم و طلاکاری و نصب‌شده‌اند؛ و تعداد خشت‌های ایوان نیز یک هزار و 705 عدد است.


وی تأکید کرد: تاکنون 90 درصد از مراحل ترمیم مناره جنوبی به انجام رسیده است و ترمیم قسمت فوقانی آرامگاه مقدس اردبیلی که زیر این مناره واقع است به پایان رسیده است.


الکرمانی در رابطه به مرحله دوم این پروژه ادامه داد: مرحله دوم پروژه مناره شمالی ترمیم می‌شودو تعداد خشت‌های این مناره چهار هزار و 508عدد است که در حال حاضر ترمیم سازه و زیرساخت مناره با استفاده از آجر و الیاف کربنی در حال انجام است و سنگ مرمر در قسمت پایه یا سکوی مناره و قسمت فوقانی آرامگاه علامه حلی در حال ترمیم است.


وی درباره مرحله سوم پروژه گفت: مرحله سوم پروژه‌ترمیم ایوان طلاست که تعداد خشت‌های ایوان یک هزار و 705 قطعه است و در بخش فوقانی آرامگاه مقدس اردبیلی مراحل ترمیم به انجام رسیده است.




نظرات کاربران