نام نویسی ۳۴ هزار همدانی در سامانه سماح نام نویسی ۳۴ هزار همدانی در سامانه سماح نام نویسی ۳۴ هزار همدانی در سامانه سماح بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نام نویسی ۳۴ هزار همدانی در سامانه سماح نام نویسی ۳۴ هزار همدانی در سامانه سماح نام نویسی ۳۴ هزار همدانی در سامانه سماح نام نویسی ۳۴ هزار همدانی در سامانه سماح نام نویسی ۳۴ هزار همدانی در سامانه سماح

نام نویسی ۳۴ هزار همدانی در سامانه سماح

دبیر ستاد اربعین استان همدان گفت: ۳۴ هزار نفراز این استان در سامانه سماح نام نویسی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مهرداد نادری فر، دبیر ستاد اربعین استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲ موکب از سوی استان در کربلا برپا شد، گفت: سال گذشته با ایجاد کنسولگری کشور عراق در همدان، برای اولین بار ۳۲ هزار نفر در استان همدان موفق به اخذ ویزا شدند.


وی با اعلام اینکه سال گذشته ۳۴ هزار همدانی برای شرکت در اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند، ابراز داشت: سال گذشته به ابتکار ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان سامانه ۳۱۳۸ امداد زائر راه‌اندازی شده که توانست خدمات گسترده‌ای را به زائران ارائه دهد.


دبیر ستاد اربعین استان همدان عنوان کرد: علاوه بر اینکه توانستیم روزانه ۱۷۰ هزار زائر را اطعام داده و فضای اسکان برای ۲۰ هزار زائر را فراهم کنیم، حجم گسترده‌ای از مردم نیز به صورت خودجوش برای میزبانی از زائران اعلام آمادگی کردند.


نادری فر با اعلام اینکه ساختار ستاد اربعین در استان امسال نیز همانند سال گذشته است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۲ میلیون زائر از استان همدان برای شرکت در اربعین حسینی عبور کنند.


وی افزود: امسال نیز همانند سال گذشته زائران همدانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی باید از مرز مهران عبور کنند هرچند در صورت باز شدن مرز خسروی تردد از این مسیر انجام می‌شود.


وی درباره وضعیت اخذ روادید نیز بیان کرد: امسال با توافقات صورت گرفته تنها مبلغ روادید برداشته شده است و زائران باید همچون سال گذشته روادید را از کنسولگری اخذ کنند.


نادری فر درباره وضعیت فعالیت استان در عراق نیز ابراز کرد: همچون سال گذشته ۱۲ موکب از استان همدان در شهر کربلا مستقر می‌شوند تا به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران