مراسم حلالیت‌طلبی پیش از حج در اندونزی

مراسم «حلال به حلال» در راستای اجرای سنت دیرینه‌ حلالیت‌طلبی میان مردم اندونزی پیش از ایام حج به همت جامعة المصطفی(ص) العالمیه در این کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمدجواد اسعدی، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی(ص) العالمیه در اندونزی در مراسم «حلال به حلال» توضیح داد: سنت دیرینه‌ای در اندونزی وجود دارد بر این مبنی که طی فرصتی در ماه شوال و پیش از ایام حج، مراسم حلالیت‌طلبی در همه شهرهای این کشور برگزار می‌شود.


وی افزود: مراسم «حلال به حلال» نیز به همین مناسبت با حضور کارکنان و استادان این نمایندگی در سالن اجتماعات المصطفی کالج اسلامی صدرا برگزار شد تا ضمن برپایی آن، افراد حاضر از یکدیگر حلالیت‌طلبی کنند.


اسعدی تصریح کرد: حلالیت‌طلبی امری است که به پیروی از دستور خدا، پیامبر و ائمه اطهار انجام می‌شود و در بسیاری از آیات قرآن و احادیث بر موضوع عفو، بخشش و حلال کردن دیگران تأکید شده است.


به گفته وی، خداوند همه انسان‌ها را مورد بخشش و رحمت خود قرار داده است و از همین منظر، انسان‌ها نیز باید یکدیگر را حلال کنند، زیرا انجام این کار برای دنیا و آخرت آنها سودمند است.


اسعدی به آیه ۱۵۹ سوره آل عمران و ۱۳ مائده اشاره کرد و گفت: بخشندگی یکی از صفات بارز خداوند است و اگر انسان‌ها بتوانند این ویژگی را در خود ایجاد کنند، مظهر یکی از بارزترین صفات خداوند می‌شوند.


رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در اندونزی به نرم‌خویی مردم اندونزی اشاره کرد که یکی از ویژگی‌های بارز مطرح شده در قرآن است و ادامه داد: در طول چند سالی که در این کشور بوده‌ام، متوجه شده‌ام که مردم این کشور از خشونت و درشت‌خویی به دور هستند.


خالد الولید، معاون آموزشی این نمایندگی نیز اظهار امیدواری کرد که توسعه کالج اسلامی صدرا در اندونزی با سرعت بیشتری پیش رود.


در پایان این مراسم همه کارمندان با یکدیگر مصافحه و همدیگر را حلال کردند.


 


| شناسه مطلب: 94480




اندونزی حلالیت حج



مطالب مرتبط

نظرات کاربران