نخستین جشنواره ملی مردمی و تبلیغی «لقمان حکیم» برگزار می‌شود نخستین جشنواره ملی مردمی و تبلیغی «لقمان حکیم» برگزار می‌شود نخستین جشنواره ملی مردمی و تبلیغی «لقمان حکیم» برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نخستین جشنواره ملی مردمی و تبلیغی «لقمان حکیم» برگزار می‌شود نخستین جشنواره ملی مردمی و تبلیغی «لقمان حکیم» برگزار می‌شود نخستین جشنواره ملی مردمی و تبلیغی «لقمان حکیم» برگزار می‌شود نخستین جشنواره ملی مردمی و تبلیغی «لقمان حکیم» برگزار می‌شود نخستین جشنواره ملی مردمی و تبلیغی «لقمان حکیم» برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی مردمی و تبلیغی «لقمان حکیم» برگزار می‌شود

جشنواره ملی مردمی و تبلیغی «لقمان حکیم» با محوریت بزرگ‌ترین شبکه تبلیغی خودجوش انقلابی کشور با عنوان تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی طلاب سراسر کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام مرتضی شعبان‌زاده دبیر تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی طلاب سراسر کشور از برگزاری اولین جشنواره باهدف تأمین محتوای متناسب با برنامه‌های تبلیغی به‌ویژه محتوای منبر دینی خبر داد و گفت: این جشنواره با مدیریت اجرایی موسسه تخصصی امیربیان آغاز به کارکرده است.


وی افزود: این جشنواره به‌منظور کشف، رشد، پرورش و هم‌افزایی استعدادها و ظرفیت‌های فعال در عرصه تبلیغ و منبر دینی در میان طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه و گروه‌های تبلیغی و همچنین به‌منظور تحقق عینی حوزه انقلابی با نهادینه‌سازی، تبیین و ترویج منظومه فکری امامین انقلاب طراحی و اجرا می‌شود.


دبیر تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی کشور با اشاره به اینکه خاستگاه جشنواره، اراده جمعی گروه‌های تبلیغی و نیاز فعالین تبلیغی است، افزود: از آنجا که تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی با مشارکت بیش از ۴۰۰ گروه تبلیغی و ۱۰۰۰۰ مبلّغ مرتبط با گروه‌های تبلیغی بزرگ‌ترین شبکه تبلیغی خودجوش مستقل حوزوی انقلابی کشور را تشکیل می‌دهد، برگزاری چنین جشنواره‌ای به‌منظور تأمین محتوای این گروه‌ها را ضروری و اجتناب‌ناپذیر می‌داند.


وی افزود: پس از تأمین گفتمان مشترک از طریق جشنواره و سایر ظرفیت‌های موجود، اقدام به برنامه‌ریزی و اعزام اساتید مجمع مدرسان گفتمان اسلام ناب برای تبیین گفتمان مشترک تولیدشده در میان گروه‌های تبلیغی، نخبگانی، مرجع، فعالان فرهنگی و روحانیون مستقر در سراسر کشور می‌کند تا از این طریق گفتمان تولیدشده در بین جامعه هدف منتشر شود.


دبیر تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی کشور خاطرنشان کرد: اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره توسط دبیر تشکل فراگیر منصوب می‌شوند و در حال حاضر اعضای شورای علمی این جشنواره حجج‌اسلام علیرضا پناهیان و محمدمهدی ماندگاری و جمعی از فضلای حوزه علمیه هستند.


وی به حمایت نهادهای حوزوی و تبلیغی کشور از این جشنواره اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی حمایت خود را از این جشنواره اعلام کرده‌اند.


رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره لقمان حکیم در ارتباط با قالب‌ها و محورهای برگزاری جشنواره اظهار کرد: جشنواره لقمان حکیم در چهار قالب ایده‌های سخنرانی، سوژه‌های سخنرانی، سخنرانی کامل و سخنرانی چندرسانه‌ای برگزار می‌شود؛ شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز چند محور از بیانیه گام دوم انقلاب را به‌عنوان محورهای پیشنهادی این جشنواره معرفی کرده است.


وی افزود: سبک زندگی ایرانی اسلامی، نقش خانواده در تحقق جامعه اسلامی، امید به آینده ریشه‌ای‌ترین جهاد، نقش اراده ملی در آینده کشور، مبارزه تمدنی وظیفه منتظران، رابطه امام و امت ظرف تحقق بیانیه، رابطه مدیریت با معنویت، نقش مردم در پیشرفت اقتصاد و عدالت و مبارزه با فساد از محورهای پیشنهادی این جشنواره است.


گفتنی است، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه محتوایی بسته فرهنگی تشکل فراگیر به آدرس bastefarhangi.ir مراجعه کنند.




نظرات کاربران