گسترش رحمت واسعه الهی در شب دحوالارض گسترش رحمت واسعه الهی در شب دحوالارض گسترش رحمت واسعه الهی در شب دحوالارض بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گسترش رحمت واسعه الهی در شب دحوالارض گسترش رحمت واسعه الهی در شب دحوالارض گسترش رحمت واسعه الهی در شب دحوالارض گسترش رحمت واسعه الهی در شب دحوالارض گسترش رحمت واسعه الهی در شب دحوالارض

گسترش رحمت واسعه الهی در شب دحوالارض

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه رحمت واسعه الهی در شب دحوالارض گسترش می یابد به بررسی عواملی پرداخت که سبب جاری شدن رحمت خدا می شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام سیدحسن پورموسوی، یکشنبه شب در جمع زائران حرم حضرت عباس (ع) با اشاره به شب 25 ذی القعده در کشور عراق که مصادف است با شب دحوالارض، گفت: رحمت واسعه الهی در شب دحوالارض بر بندگان جاری و ساری می شود.


وی با بیان اینکه شب زنده داری، گریه و زاری و استغفار در شب دحوالارض بسیار توصیه شده است، افزود: دحوالارض شب رحمت و مغفرت است و خداوند متعال می خواهد در این شب بندگانش را غرق رحمت خود کند و گناهان آنها را ببخشد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: دحوالارض باران رحمت الهی است و هرکس به اندازه ظرفی که تهیه کرده است، در این شب بهره می برد.وی با بیان اینکه عبادت در شب دحوالارض با یکسال بندگی برابر است و روزه روز دحوالارض ثواب هفتاد سال عبادت را دارد، اظهار کرد: زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در شب و روز 25 ذی القعده توصیه فراوان شده است. فضیلت زیارت امام رضا(ع) از زیارت امام حسین(ع) بیشتر است، چراکه امام جواد(ع) فرمودند «شیعه و غیر شیعه به زیارت امام حسین(ع) می آیند، اما شیعیان خاص به زیارت امام رضا(ع) می روند».


حجت الاسلام پورموسوی تصریح کرد: زیارت امام رضا(ع) ثواب هزار حج و هزار عمره و براساس روایتی دیگر، ثواب یکصد هزار حج و یکصد هزار عمره مقبول را دارد.


وی همچنین از صبر و تحمل، عفو و گذشت، طلب رحمت و خیرخواهی برای دیگران به عنوان عواملی نام برد که سبب جاری شدن رحمت الهی می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران