برپایی مراسم شعرخوانی در کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر حسینی

مراسم شب شعر بدرقه گنبد حرم مطهر حسینی با عنوان «سایه‌بان خورشید» در محل کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، با اتمام کار پروژه ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام در کرمان و فراهم شدن مقدمات انتقال قطعات این گنبد به کربلای معلا، خیمه مجاور کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر میزبان شاعرانی از کشور و استان کرمان بود.


به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه ثارالله آئین شب شعر بدرقه گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در جوار کارگاه ساخت گنبد حرم مطهر با حضور جمعی از شاعران کشوری و استانی برگزار شد.


ابوذر حسینی نسب مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان در خصوص برپایی مراسم شب شعر بدرقه گنبد اظهار کرد: مردم شریف و مومن کرمان همواره ارادت خود را به آستان اهل بیت(ع) نشان داده و در سال‌های اخیر با برگزاری راه‌پیمایی عظیم اربعین، مردم شهیدپرور کرمان با برپایی موکب‌های اربعین به پذیرایی از زائران اباعبدالله(ع) همت نمودند.


وی افزود: شهدای این استان هم که گنبد در محل معراج آنها ساخته شده از ارادتمندان اهل بیت(ع) بودند و در سال‌های اخیر هم توفیق نصیب شد که مردم استان کرمان بانی ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام باشند و با افتخار کار ماندگاری از خود به جا بگذارند.


حسینی نسب خاطر نشان کرد: شاعران هنرمند استان هم در مراسمی با حضور اساتید برجسته کشور در حوزه شعر و ادب از جمله مصطفی محدثی خراسانی، سعید بیابانکی و میلاد عرفان‌پور مجلس شعرخوانی را در کنار گنبد ساخته شده برپا کردند.


بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم مصطفی محدثی خراسانی با قرائت اشعاری در وصف حضرت علی اصغر‌علیه السلام و بیداری اسلامی زینت بخش این آئین بود.


دومین شاعری که فرصت یافت تراوش قلم خود را در قالب شعر به ساحت اهل بیت‌علیهم السلام تقدیم کند، حامد حسین‌خانی از کرمان بود که با غزلی احوال اصحاب امام حسین علیه السلام در صحرای کربلا را به تصویر کشید.


در ادامه شاعران ولایی مهدی جهان‌بخش از رفسنجان، ناصرفرح‌بخش و مسلم حسن‌شاهی به قرائت اشعاری در رثای مولا حسین علیه‌السلام مجلس را به نام و یاد آن امام همام منور کردند.


شاعر نامی کشور میلاد عرفان‌پور، فاطمه هاوشکی از شهربابک، جانعلی خاوند و محمدرضا واحدی از جیرفت از دیگر شعرایی بودند که در این مراسم در وصف مولا حسین علیه‌السلام، بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام‌الله علیها و مقام شهید با ابیاتی جمع حاضر را مهمان هنر خود کردند.


زینت کریمی‌نیا از دیگر شاعرانی بود که در خصوص نشاط در بارگاه اهل بیت علیهم السلام و در وصف گنبدی که چند صباحی مهمان دیار کریمان بوده به شعر خوانی پرداخت.


در ادامه علی اسدی از شهربابک، عبدالرضا حسینی از عنبرآباد، آرزو کبیری‌نیا و رزا رودینی، کلمات و ابیات را وسیله ابراز ارادت خود به ساحت مولا حسین علیه‌السلام و اصحاب باوفایش نمودند.


شاعر نامور کشورمان سعید بیابانکی، سیدمحمدعلی رضایی از رفسنجان، حمیدرضا محمودزاده از زرند، زهرا مهری، مهدی نظری اسفندقه، حمید زینعلی و صدیقه سلیمانی، معصومه اصغری،محمدرضا شفیعی و معین معینیان شاعرانی بودند که فضای نشست را با عطر شعر ولایی خود متبرک کردند.



این مراسم با زیارت گنبد حرم مطهر و مداحی جواد حسین‌خانی به پایان رسید.


| شناسه مطلب: 95397




عتبات عالیات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران