علت ماندگاری نام اصحاب سیدالشهدا(ع)

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا علت ماندگاری نام اصحاب امام حسین(ع) را انتخاب آگاهانه، عاشقانه، عارفانه و شجاعانه آنان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم سخنرانی بِعثه مقام معظم رهبری، صبح امروز با حضور زائران ایرانی و دلباختگان حسینی در حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.


سخنران بِعثه مقام معظم رهبری در این مراسم با بیان اینکه جریان عاشورا تمامی ناپذیر است، گفت: حادثه عاشورا یک اقیانوس عمیق است که هرچه در آن غواصی کنیم، دُر به دست می آوریم.


وی در ادامه برخی ویژگی های اصحاب امام حسین(ع) را مطرح کرد، افزود: اصحاب امام(ع) یک انتخاب عاشقانه ای کردند که شب عاشورا را تبدیل به غوغای معارف اخلاق عشق بازی کرد.


حجت الاسلام اویسی با بیان اینکه امام حسین(ع) در شب عاشورا بیعت را از اصحاب برداشت و به آنان فرمود که از تاریکی شب استفاده کنید و بروید که اگر اینها من را بکشند، فردا کاری با شما ندارند، به بیان چرایی برداشتن بیعت از سوی آن حضرت پرداخت.


وی مهم ترین علت برداشتن بیعت را محبت و رحم عجیب حضرت سیدالشهدا(ع) عنوان کرد، ادامه داد: امام(ع) بیعت را از اصحاب برداشت چراکه فردای قیامت جهنمی نشوند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به اینکه اصحاب هر یک سخنی گفتند و بر ماندن و جنگیدن در رکاب سیدالشهدا(ع) تأکید کردند، افزود: علت ماندگاری نام اصحاب امام حسین(ع)، انتخاب آگاهانه، عاشقانه، عارفانه و شجاعانه آنان بود.


حجت الاسلام اویسی ادامه داد: آن شب حضرت به اصحاب فرمود که فردا همه شما شهید می شوید و کسی زنده نمی ماند، اصحاب هم گفتند که ما خدا را شکر می کنیم که فردا توفیق پیدا کنیم در رکاب شما شهید شویم.


| شناسه مطلب: 95472




کربلا امام حسین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران