تولیت جدید عتبه کاظمین از برنامه‌های فرهنگی زائران ایرانی استقبال کرد

تولیت جدید عتبه کاظمین در دیدار مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق برای ایجاد زمینه استفاده حداکثری زائران ایرانی از فضای معنوی و فرهنگی حرم مطهر اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کاظمین، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با دکتر حیدر شمری تولیت جدید عتبه کاظمیه دیدار و گفتگو کرد.


در این دیدار که محسن نظافتی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت، محرم آهنگران مدیر ستاد عملیات شمسا و حجج اسلام حسین بهجتی و حسین کاردان از مسئولان نمایندگی بعثه در کربلا و نجف نیز حضور داشتند، حجت الاسلام نجفی روحانی، سلام نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت را به تولیت عتبه کاظمیه ابلاغ کرد.


وی ضمن تقدیم نامه تبریک نماینده محترم ولی فقیه در امور حج وزیارت به مناسبت انتصاب دکتر شمّری به تولیت عتبه کاظمیه، از نخستین اقدام وی مبنی بر باز بودن 24 ساعته درهای حرم مطهر برای زائرین تشکر و قدردانی کرد.


وی در ادامه رهنمودهای مرجعیت دینی عراق به ویژه حضرت آیت الله سیستانی را برای زائران ایرانی حائز اهمیت خواند و افزود:  وحدت بین ملت ایران و عراق  بر محور اهل بیت(ع) بزرگترین عامل تقویت هر دو کشور است


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با بیان اینکه زوّار مهمانان امامان کاظمین هستند، گفت: اگر این زائران در زمان حیات جسمانی آن امامان به اینجا  می آمدند بدون شک امامان  معصوم(ع) از آنها با بیان معارف دینی و احادیث  پذیرایی می کردند


وی در ادامه گفت: امروز تولیت ها به عنوان نمایندگان آن بزرگواران از زائران پذیرایی می کنند، جای تشکر دارد، اما پذیرایی معنوی برای زائران اهمیت بیشتری  دارد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به اهمیت برنامه های فرهنگی گفت: انتظار داریم جهت پذیرایی معنوی از زائران در حرم مطهر کاظمین زمینه اجرای برنامه های فرهنگی  به زبان فارسی  برای زائران ایرانی آماده شود.


وی تصریح کرد: ما خود را ملزم به رعایت همه مقررات و ضوابط حرم مطهر و نظم و انضباط می دانیم‌ و در جلسات توجیهی زائران را به این امر تشویق و ترغیب می کنیم.


در این دیدار که در یک فضای صمیمی صورت گرفت، تولیت جدید آستان مقدس کاظمین ضمن خوش آمدگویی و خیرمقدم، برای آماده سازی زمینه استفاده حداکثری زائران از فضای معنوی و فرهنگی حرم مطهر اعلام آمادگی کرد.


دکترشمّری با تأکید بر وحدت بین دو ملت ایران و عراق، گفت: برای بهره مندی بیشتر زائران در عرصه معنوی و معرفتی، زمینه را برای استفاده همه زائران آماده  خواهیم کرد.


در بخش دیگری از این دیدار، مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با ابلاغ سلام و تبریک رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت انتصاب دکتر شمّری به تشریح نحوه اعزام و چگونگی ارائه خدمات به زائران ایرانی در طول سفر پرداخت.


نظافتی با اشاره به آمادگی سازمان حج و زیارت برای همکاری و هفمکری با عتبه کاظمیه در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران، خواستار برگزاری جلسات منظم بین بعثه، سازمان و شمسا از یک سو و مسئولان عتبه از سوی دیگر با دستور جلسه مشخص شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران