حجاج ایرانی در مکه در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) به سوگ نشستند حجاج ایرانی در مکه در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) به سوگ نشستند حجاج ایرانی در مکه در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) به سوگ نشستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجاج ایرانی در مکه در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) به سوگ نشستند حجاج ایرانی در مکه در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) به سوگ نشستند حجاج ایرانی در مکه در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) به سوگ نشستند حجاج ایرانی در مکه در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) به سوگ نشستند حجاج ایرانی در مکه در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) به سوگ نشستند

حجاج ایرانی در مکه در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) به سوگ نشستند

حجاج ایرانی چهارشنبه شب در سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت امام محمد باقر (ع) مراسم سوگواری و نوحه خوانی برگزار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این مراسم که از سوی بعثه مقام معظم رهبری در هتل ویولت شهر مکه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم راشد یزدی» سخنران بعثه به بیان گوشه هایی از زندگی و ویژگی های علمی و اخلاقی امام پنجم شیعیان پرداخت.


وی گفت: برجسته ترین ویژگی امام باقر (ع) وجهه علمی ایشان بود، به گونه ای که بسیاری از علمای اهل سنت نیز در برابر علم و دانش ایشان سر تعظیم فرود آورده اند.


حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مساله رهبری در جامعه پرداخت و آن را «اوجب واجبات» برای بشر خواند.


وی گفت: بشر ذاتا اجتماعی خلق شده است و به تنهایی نمی تواند امور خود را انجام دهد.


حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی افزود: اگر پیشوایی و امامت نباشد، برخورد، پراکندگی و تفرقه در جامعه رخ می دهد.


وی تصریح کرد: اگر پیامبران نمی آمدند، بشریت همچنان در دوران ظلمت و تاریکی بسر می برد.


سخنران بعثه در باره خاتم الانبیا بودن حضرت محمد (ص) گفت: با ظهور پیامبر و نزول قرآن، بشر از حوزه مغناطیسی جهل سابق خود خارج شد و دیگر نیازی به ظهور پیامبر جدید نبود.


در این مراسم، حاج علی فراهانی از مداحان اهل بیت (ع) به نوحه خوانی و مدیحه سرایی در رثای شهادت امام محمد باقر (ع) پرداخت و گروه تواشیح «طاها» از استان مازندران برنامه هایی در این زمینه اجرا کرد.


 




نظرات کاربران