دعای عرفه؛ فرصت تفکر و اندیشه درباره اسرار عرفات است دعای عرفه؛ فرصت تفکر و اندیشه درباره اسرار عرفات است دعای عرفه؛ فرصت تفکر و اندیشه درباره اسرار عرفات است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دعای عرفه؛ فرصت تفکر و اندیشه درباره اسرار عرفات است دعای عرفه؛ فرصت تفکر و اندیشه درباره اسرار عرفات است دعای عرفه؛ فرصت تفکر و اندیشه درباره اسرار عرفات است دعای عرفه؛ فرصت تفکر و اندیشه درباره اسرار عرفات است دعای عرفه؛ فرصت تفکر و اندیشه درباره اسرار عرفات است

دعای عرفه؛ فرصت تفکر و اندیشه درباره اسرار عرفات است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به دو اتفاق مهم تاریخی روز ترویه - خروج امام حسین(ع) از مکه و واقعه شهدای فخ - دانشجویان را به تفکر و اندیشه در این زمینه دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، همایش بزرگ «عرفان عرفه» حسینی با محوریت تجلی معرفت در عرفات و کربلا با حضور بیش از پانصد نفر از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی، شنبه 20 مردادماه در سالن حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.


حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به بیان مراحل و منازل حج پرداخت و با اشاره به دو اتفاق مهم و تأمل برانگیز تاریخی خروج امام حسین(ع) از مکه به سمت عراق و واقعه شهدای فخ در مکه، دانشجویان را به تفکر و اندیشه در این زمینه دعوت کرد.


وی خاطرنشان کرد: اگر مسیر را به درستی در روز عرفه و ترویه نشناسیم ممکن است در حالی که امام(ع) از حج به سمت عراق عازم هستند، عده‌ای، مسیر حج بدون امام را انتخاب کنند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها داشتن معرفت به امام معصوم را ضرورت زیارت و حج مقبول خواند و اظهار کرد: اگر معرفت نباشد و انسان امام خود را گم کند، تصور می کند به سمت حج می رود، در حالی که مسیر را به اشتباه رفته است.


وی با بیان اینکه رسیدن به معرفت باید تا حدی باشد که انسان در مسیر رسیدن به هدف دچار اشتباه نشود، تأکید کرد: عرفه اعتراف به کاستی‌های خود و معرفت پیدا کردن به خدا است که دستگیری می‌کند و هیچ کجا نقطه ناامیدی نیست.


حجت‌الاسلام رستمی ترجیع بند روایات در قبولی همه زیارت‌ها را «عارفا بحقه و عارفا بحقها» عنوان کرد و با اشاره به اینکه معرفت زمینه اخلاص است، گفت: هرچیزی با معرفت ارزش پیدا می‌کند و هرچه شناخت بالا برود، اقرار به کاستی‌ها و اخلاص اتفاق می افتد.


وی تصریح کرد: هرچه معرفت بالاتر باشد ارزش عمل بالاتر می شود تا جایی که یک ضربه حضرت علی(ع) در روز خندق، برتر از همه اعمال بندگان و اوصیای الهی است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه عرفه موقفی است که باید به معرفت خود رسید، گفت: باید در عرفات به معرفت برسیم، چراکه هرکسی در عرفات به معرفت برسد، لبیک او را پاسخ گویند و با لبیک واقعی وارد حرم شده است.


همایش بزرگ عرفان عرفه را بعثه مقام معظم رهبری در عراق و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به صورت مشترک در سالن اجتماعات خاتم الانبیا(ص) حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار کردند.


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران