جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی در کربلا برگزار می‌شود جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی در کربلا برگزار می‌شود جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی در کربلا برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی در کربلا برگزار می‌شود جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی در کربلا برگزار می‌شود جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی در کربلا برگزار می‌شود جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی در کربلا برگزار می‌شود جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی در کربلا برگزار می‌شود

جشن بزرگ غدیر ویژه زائران ایرانی در کربلا برگزار می‌شود

جشن بزرگ عید غدیر خم ویژه زائران ایرانی در کربلا از سوی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، جشن بزرگ عید سعید غدیر خم را ویژه زائران ایرانی در حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می کند.


با توجه به اینکه عید سعید غدیر از جایگاه و اهمیت بسیاری برخوردار است و از این عید در کنار عید فطر و عید قربان به عنوان بزرگ ترین اعیاد اسلامی یاد می شود، تبیین اهمیت این روز به عنوان با عظمت ترین عید و بهترین روز سال از اهداف برگزاری این مراسم است.


لازم به ذکر است که از منظر آیات و روایات، جایگاه و اهمیت عید سعید غدیر خم به گونه ای توصیف شده است که تحلیل معنایی آن گستره دین شناسی، پیامبر شناسی، دشمن شناسی، سنت شناسی، امام شناسی و امت شناسی را در بر می گیرد.


خداوند متعال در آیات ۳ و ۶۷ سوره مبارکه مائده چهار وصف عظیم را برای غدیر ذکر کرده است. این اوصاف چهارگانه مأیوس شدن کفار از دست اندازی به دین، کامل شدن دین، تمام کردن نعمت های الهی و راضی شدن به انتخاب دین اسلام(علی) برای مسلمانان است.


امام صادق(ع) فرمود: «بزرگ ترین و بهترین عید، عید غدیر است. زیرا در آن روز امیرمؤمنان علی(ع) به عنوان پرچمدار مردم منصوب شد. در این روز درود و سلام بر محمد و آل او فرستید و از ستمگران به آنان برائت جویید».


گفتنی است، جشن بزرگ عید سعید غدیر، دوشنبه 28 مردادماه از ساعت 10 شب با حضور زائران ایرانی در صحن مطهر حرم حضرت سیدالشهدا(ع) مقابل قتلگاه برگزار می شود.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران