روز غدیر یأس و ناامیدی دنیای کفر را فرا گرفت روز غدیر یأس و ناامیدی دنیای کفر را فرا گرفت روز غدیر یأس و ناامیدی دنیای کفر را فرا گرفت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روز غدیر یأس و ناامیدی دنیای کفر را فرا گرفت روز غدیر یأس و ناامیدی دنیای کفر را فرا گرفت روز غدیر یأس و ناامیدی دنیای کفر را فرا گرفت روز غدیر یأس و ناامیدی دنیای کفر را فرا گرفت روز غدیر یأس و ناامیدی دنیای کفر را فرا گرفت

روز غدیر یأس و ناامیدی دنیای کفر را فرا گرفت

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه روز غدیر یأس و ناامیدی دنیای کفر را فرا گرفت، گفت: عید غدیر را باید به خدای هستی تبریک بگوییم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، همایش بزرگ غدیر تا کربلا (از ولایت تا شهادت) با محوریت تبیین اسلام علوی و اموی(اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی) ویژه فرهیختگان حوزه و دانشگاه، دوشنبه (28 مردادماه) در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.


در این مراسم که به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در سالن اجتماعات خاتم الانبیا(ص) حرم مطهر سیدالشهدا(ع) برگزار شد، حجت الاسلام سیدمحمد هژبری، جایگاه بی نظیر کربلا و عید غدیر را بررسی کرد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در تبیین منزلت و جایگاه عید سعید غدیر خم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: نه تنها زمینیان امروز را به هم تبریک می گویند، بلکه در آسمان که غدیر از زمین معروف تر است، آسمانیان این روز را تبریک می گویند.


وی خاطرنشان کرد: امروز را باید به خدای هستی تبریک گفت، چراکه غدیر روز خدا است و اگر این روز نبود و امام علی(ع) به عنوان ولی خدا و جانشین پیامبر اکرم(ص) معرفی نمی شد، تمام زحماتی که از بدو آفرینش تا پیامبر خاتم برای نجات بشریت کشیده شده بود، از بین می رفت.


حجت الاسلام هژبری در ادامه افزود: شیطان در لحظه ولادت پیامبر تمام لشکر خود را صدا کرد که ببینند در جهان چه اتفاقی افتاده است، پس در مکه دید نوری متولد شده که برای همه تاریخ، ظلمت را از بین برده است و گفت که امروز اتفاقی افتاده که در طول چند هزار سال عمرم ندیده ام.


وی با اشاره به اینکه آن زمان شیطان قسم یاد می کند که وقتی پیامبر از دنیا رفت، برگردد و دنیا را در ظلمت و تباهی فرو برد، اظهار داشت: اما وقتی پیامبر اکرم(ص)، دست امام علی(ع) را در روز غدیر بالا گرفت، یأس و ناامیدی دنیای کفر را فرا گرفت.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه در طول تاریخ زندگی بشر جستجو شود، از امام علی(ع) برای جانشینی پیامبر اکرم(ص) و ولی خدا بودن بهتر نیست، گفت: امام علی(ع) رگ دویده در تمام فضایل و تنها ولی و حجت خدا در میان بندگان است.


واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اکرم(ص) هنگام بازگشت از حجةالوداع ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند، با امام علی(ع) بیعت کردند.


 


| شناسه مطلب: 95980




امام علی عید غدیر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران