دیدار نماینده ولی فقیه با زائران لرستانی و کرمانی در مکه مکرمه دیدار نماینده ولی فقیه با زائران لرستانی و کرمانی در مکه مکرمه دیدار نماینده ولی فقیه با زائران لرستانی و کرمانی در مکه مکرمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار نماینده ولی فقیه با زائران لرستانی و کرمانی در مکه مکرمه دیدار نماینده ولی فقیه با زائران لرستانی و کرمانی در مکه مکرمه دیدار نماینده ولی فقیه با زائران لرستانی و کرمانی در مکه مکرمه دیدار نماینده ولی فقیه با زائران لرستانی و کرمانی در مکه مکرمه دیدار نماینده ولی فقیه با زائران لرستانی و کرمانی در مکه مکرمه

دیدار نماینده ولی فقیه با زائران لرستانی و کرمانی در مکه مکرمه

زائران ایرانی که روزهای آرامی را درمکه مکرمه سپری می کنند زمانی که با سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت روبرو می شوند، قدردان تلاش ها و زحمات دست اندرکاران حج برای فراهم شدن زمینه حضور عزتمندانه آنان در مناسک حج هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سرپرست حجاج ایرانی در ادامه دیدارهای خود با حجاج کشورمان امروز به همراه رئیس سازمان حج وزیارت در جمع زائران استان های لرستان و کرمان در دو هتل الاصیل هوازن و منازل الحیاه درشارع عبدا... خیاط مکه حاضر شد و با آنان گفتگو کرد.


در بدو ورود حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب و آقای علی رضا رشیدیان به هتل الاصیل هوازن تعداد کم زائران در سالن ورودی و غذاخوری هتل نظر آنان را جلب کرد و مدیر مجموعه توضیح داد که کمتر از دوساعت قبل دوکاروان لرستانی به ظرفیت 320 نفر به مدینه رفته اند.


سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت در سالن غذاخوری با زائرانی روبرو شدند که درباره مدت سفر خود سوال داشتند. آقای رشیدیان توضیح داد که بدلیل جدول پروازها مدت حضور زائران درعربستان متفاوت است واگر کشورمیزبان اجازه می داد از هواپیماهای دیگر شرکت های هواپیمایی ایرانی در عملیات انتقال زائران استفاده شود، تفاوت به حداقل می رسید.


درسالن غذاخوری بانوان نیز وقتی صدای صلوات بلند شد، همه نگاه ها به سمت ورودی چرخید و زائران با دیدن نماینده ولی فقیه از سر میز خود بلند شدند وهمگی درپاسخ به  سوالی که  درباره وضعیت هتل و خدمات ارائه شده به آنها مطرح شد، رضایت خود را ابراز داشتند.


درادامه این بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب و آقای رشیدیان به درمانگاه هتل رفتند و با پزشکان این مجموعه گفتگو کردند. دکتر منصور خالقی و دکترامین اسماعیلی با ارائه توضیحاتی درباره نحوه اداره این درمانگاه اظهار داشتند روزانه حدود 100 نفر مراجعه کننده داشتند که خدمات به آنها ارائه شده است.


دکتراسماعیلی افزود: ما تلاش کرده ایم که جوابگوی همه بیماران بوده و نیازهای درمانی و دارویی شان را تامین کنیم به نحوی که کمترین اعزام بیماران را به بیمارستان داشتیم.


درهتل منازل الحیاه هم نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج وزیارت با بیش از 500 تن از زائران کرمانی در فضایی گرم ودوستانه دیدارکردند.


درمانگاه زائران نیز در طبقه همکف هتل قرار داشت و رئیس سازمان حج  با دیدن تعداد زیادی ویلچر درمقابل این درمانگاه علت آن را جویا شد که دکترعلی اکبر آب روش پزشک مجموعه گفت: تعداد سالمندان کاروان ها زیاد است و از ویلچر استفاده می کنند.


نماینده ولی فقیه هم ازتعداد مراجعات و وضعیت دارویی سوال کرد که گفته شد اکثر بیماران بدلیل سرماخوردگی و عفونت های تنفسی مراجعه می کنند و مشکل کمبود دارو وجود ندارد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب و آقای رشیدیان پس از خروج از درمانگاه با زائرانی روبرو شدند که از نماز برمی گشتند. زائران ضمن خوش آمد گویی به سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت ازمدیر مجموعه، مدیر و روحانی و عوامل کاروان خود  که در این مدت امکانات خوبی را برای آنان فراهم کرده اند، تقدیر کردند.


در رستوران آقایان و بانوان هم چند تن از زائران از وضعیت و امکانات مشعر و منا و برخی غذاها گلایه داشتند که نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج با حوصله تمام به صحبحت های آنان گوش داده و در هر مورد توضیح لازم را بیان کردند.


در زمانی که این توضیحات ارائه میشد تعداد دیگری از زائران هم صحبت های نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج  را تایید کرده و اظهار داشتند همه تلاش کرده اید که برای زائران امکانات مناسب را فراهم کنید و ما درک می کنیم که چقدر زحمت می کشید و برای حجاج احترام قائلید.


پایان بخش این دیدار حضور در آشپزخانه هتل منازل الحیاه بود که آقای محمود شیخ پور آشپزکرمانی که تجربه بارها سفر حج و عمره را در کارنامه خود داشت، گفت: همه چیز به اندازه و غذاها کیفیت خوبی داشت و ما هم تلاش کردیم تا زائر راضی و خاطره خوشی از این سفر داشته باشد.


 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران