باید از هرگونه رفتار و گفتار تفرقه آمیز در سفر زیارتی دوری کرد باید از هرگونه رفتار و گفتار تفرقه آمیز در سفر زیارتی دوری کرد باید از هرگونه رفتار و گفتار تفرقه آمیز در سفر زیارتی دوری کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
باید از هرگونه رفتار و گفتار تفرقه آمیز در سفر زیارتی دوری کرد باید از هرگونه رفتار و گفتار تفرقه آمیز در سفر زیارتی دوری کرد باید از هرگونه رفتار و گفتار تفرقه آمیز در سفر زیارتی دوری کرد باید از هرگونه رفتار و گفتار تفرقه آمیز در سفر زیارتی دوری کرد باید از هرگونه رفتار و گفتار تفرقه آمیز در سفر زیارتی دوری کرد

باید از هرگونه رفتار و گفتار تفرقه آمیز در سفر زیارتی دوری کرد

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق به زائران توصیه کرد که از هرگونه رفتار و گفتار تفرقه آمیز در سفر زیارتی عتبات پرهیز کنند و دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در جلسه توجیهی روحانیان و مداحان عتبات عالیات با اشاره به شرایط کشور عراق، به زائران توصیه کرد که از هرگونه رفتار و گفتار تفرقه آمیز در سفر زیارتی عتبات به شدت پرهیز کنند.


وی همراهی با زائر را وظیفه روحانی و مداح کاروان دانست و گفت: باید مواظب بود و از هرگونه رفتار و گفتار تفرقه آمیز خودداری کرد چون‌ دشمنان ایران و عراق به دنبال ایجاد تفرقه بین این دو ملت هستند و ما باید دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام بگذاریم.


مسئول نمایندگی بعثه رهبری در عراق در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) به بیان چهار علامت بهشتیان پرداخت و گفت که روحانیان و مداحان باید خود را مزین به این چهار علامت کنند.


وی خوش رویی، خوش گویی، خوش قلبی و خوش دستی را به عنوان چهار علامت بهشتیان نام برد و گفت: روحانیان و مداحان در برخورد با زائران خوش رو،  مهربان، خوش برخورد و همراه آنان باشند.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با بیان اینکه سخنان روحانیان و مداحان باید دل پذیر باشد و به دل بنشیند، افزود: هر سخنی که بیان  می کنید، باید به شکلی گفته شود که مخاطب ناراحت نشود، بلکه آن را با جان و دل بپذیرد.


وی با اشاره به اسماء حسنای الهی گفت: انسان وقتی متخلق به اخلاق الهی می شود مظهر رحمت و محبت می شود و صفات ‌کمال در او تجلی می کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران