مراقب کلاهبرداری سایت‌های جعلی کاروان‌های عتبات باشیم

رئیس پلیس فتا ‌کرمانشاه از کلاهبرداری سایت‌های جعلی کاروان‌های عتبات عالیات خبر داد و گفت: مردم برای مشرف شدن به کربلا به کاروان‌های زیرمجموعه حج و زیارت مراجعه کنند.

سرهنگ علی کریمی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه مردم گاهی‎اوقات درسایت کاروان‌هایی ثبت‌نام می‌کنند که احتمال جعلی بودن آن است، اظهار داشت: افراد مجرم و سودجو به منظور سرقت پول‌های مردم از طریق سایت‎های جعلی مردم را فریب می‎دهند لذا مردم در هنگام ثبت‎نام مراقبت‎های لازم را انجام دهند.


وی با اشاره به اینکه در ایام محرم کلاهبرداران اینترنتی با انتشار تبلیغات آژانس‌های مسافرتی جعلی، کاربران را فریب داده و بلیت‌های جعلی به فروش می‎رسانند عنوان کرد: هموطنان مراقب کمپین‌های غیرمجاز و غیررسمی به دلیل ایجاد گروه‌ها و کانال‌های خیریه در فضای مجازی به عناوین مختلف از قبیل کمک به هیئات، نیازمندان و کودکان باشند و به آنها اعتماد نکنند.


بیشتر بخوانید


باند کلاهبرداری سایتهای جعلی در استان البرز متلاشی شد


کلاهبردار 30 میلیارد ریالی در خراسان جنوبی دستگیر شد/ راه‌اندازی سایتهای جعلی برای سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن


رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کاربران در هنگام پرداخت نذورات و کمک‌های مورد نظر خود و یا خرید تجهیزات و البسه ویژه ماه محرم، مراقب سایت‌های جعلی باشند عنوان کرد: مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند لذا کاربران برای دانلود هرگونه نرم افزار یا اپلیکیشن مذهبی از وب سایت‎های معتبر و شناخته شده استفاده کنند.


کریمی با اعلام اینکه در طول سال سایت‎های جعلی کاروان‌های عتبات عالیات توسط پلیس فتا شناسایی و از بین می‎رود، بیان کرد: مردم استان کرمانشاه در صورت به وجود آمدن مشکل برای رفع آن به پلیس فتا مراجعه کنند زیرا که همکاران پلیس فتا شبانه روز در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران