برگزاری نشست مشترک خبری سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی به همراه رئیس سازمان حج و زیارت روز یکشنبه در نشست خبری ضمن تشریح حج تمتع امسال به سوالات اصحاب رسانه پاسخ گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در آغاز این نشست که متعاقب پایان عملیات حج تمتع سال 1398 برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب به تشریح ویژگی های حج امسال پرداخت.


وی ازجمله ویژگی های متعدد حج امسال به آغاز زودهنگام برنامه های حج اشاره کرد و افزود: همچنین در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید، تمهیدی اتخاذ شد زائران گرامی اقلام خرید و سوغات خود را از داخل کشور تهیه کنند.


سرپرست حجاج ایرانی از دیگر ویژگی های حج امسال به انجام تمامی پروازهای رفت و برگشت زائران ایرانی توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر اشاره کرد و افزود: نکته حائز توجه اینکه بسیاری از پروازهای ایران ایر با تعجیل در مبداء و مقصد همراه بود که به نوعی یک رکورد برای این شرکت ایرانی محسوب می شود.


حجت الاسلام والمسلمین نواب ویژگی دیگر سفر حج امسال را طولانی تر بودن آن نسبت به سالهای گذشته برشمرد و گفت: تصور می شد که زائران از طولانی بودن مدت این سفر چندان راضی نباشند اما بالعکس با استقبال گسترده زائران همراه بود و موجب خوشحالی آنان شده بود و حتی برخی درخواست توقف بیشتر نیز داشتند.


وی، بارندگی روز عرفه را یکی دیگر از نکات بارز حج امسال خواند و گفت: بارش باران رحمت الهی در روزی که دمای هوا 55 درجه پیش بینی شده بود، صفای خاصی به مراسم دعای عرفه و برنامه های حج بخشید.


به گفته حجت الاسلام و المسلمین نواب، همکاری تنگاتنگ زائران و خادمان به همراه خدمات روان کشور میزبان شرایط مطلوبی را برای برگزاری حج امسال فراهم کرده بود.


رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست خبری با اشاره به کاهش شمار پرسنل ستادی اعزامی گفت: به رغم این کاهش که در راستای اعزام بیشتر زائران ثبت نامی صورت گرفت، در عین حال تلاش شد تا خدمات بمراتب بهتر و بیشتری نسبت به سالهای گذشته به ضیوف الرحمان داشته باشیم.


آقای علی رضا رشیدیان افزود: در سال جاری ابتدا 88 هزار و 550 زائر ثبت نامی به کشور عربستان اعزام شدند که با افزایش سهمیه دوهزار نفری، تعداد افراد اعزامی به 88 هزار و 550 نفر رسید.


وی با اشاره به اینکه هم اینک یک میلیون و 200 هزار نفر برای حج تمتع ثبت نام کرده و در نوبت اعزام هستند، اضافه کرد: افزایش سهمیه دوهزار نفری فرصت مغتنمی بود تا از میان افراد پیش ثبت نام شده اعزام صورت گیرد و به این میزان از تعداد منتظران این سفر کاسته شود.


رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در سال جاری تنها 9 روادید زائران پیش از انجام سفر لغو شد، گفت: این آمار نسبت به عملکرد سالهای گذشته آمار بسیار مطلوبی به شمار می آید.


وی خاطرنشان ساخت: حج امسال حجی آرام و مطلوب بود و نظرسنجی ها نشان از رضایتمندی حجاج از این سفر حکایت دارد.


آقای رشیدیان افزود: با رفع آسیب های احصا شده از عملکرد سالهای گذشته، تلاش شد خدمات با کیفیت تر و مناسبتری به حجاج ایرانی در طول ایام حج امسال ارایه شود.


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران