ویژگی برجسته شیعه در نگاه امام صادق(ع)  ویژگی برجسته شیعه در نگاه امام صادق(ع)  ویژگی برجسته شیعه در نگاه امام صادق(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
 ویژگی برجسته شیعه در نگاه امام صادق(ع)  ویژگی برجسته شیعه در نگاه امام صادق(ع)  ویژگی برجسته شیعه در نگاه امام صادق(ع)  ویژگی برجسته شیعه در نگاه امام صادق(ع)  ویژگی برجسته شیعه در نگاه امام صادق(ع)

 ویژگی برجسته شیعه در نگاه امام صادق(ع)

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در حرم سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه برای شیعیان 12 ویژگی برجسته عنوان شده، شش ویژگی را عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام سید محمود شیرازی ارفع در جمع زائران ایرانی در حرم سیدالشهدا (ع) سخنرانی کرد و با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) به ویژگی برجسته شیعه اشاره کرد و گفت: وجود مقدس امام صادق (ع) در سفارش‏‌های خود به عبدالله بن جندب پس از هشدار به شیعیان از دام‏‌های شیطان، ویژگی‏‌های برجسته دوستان حقیقی خود را برمی‏‌شمرد و سپس خصلت‏‌های دیگر شیعیان را بیان می‌کنند.


وی با بیان اینکه برای شیعیان 12 ویژگی برجسته عنوان شده، شش ویژگی را عنوان کرد و یادآور شد: یکی از این ویژگی‏‌های ممتاز شیعیان از نگاه امام صادق (ع)، آخرت است، آخرت‏ در نگاه آن‌ها بسیار بزرگ است، به اندازه‏‌ای که چیزی را با آن‏ عوض نمی‏‌کنند و دنیا نزد آن‏ها همانند مار گزنده و دشمن بی‏‌زبان‏ است.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری افزود: پیروان حقیقی و دوستان واقعی خاندان نبوت علیهم السلام به چیزی‏ جز آخرت نمی‏‌اندیشند و تمام کردارها و رفتارهای خود را با نگاه‏ به آخرت می‏‌سنجند. دنیا در نظر مؤمن وسیله‏‌ای است‏ برای رسیدن به‏ هدفی بزرگ که همان زندگی جاودان آخرت است. دوستان حقیقی اهل‏ بیت‏ علیهم السلام از مواهب دنیوی بهره می‏‌برند، اما هرگز زندگی‏ جاودان را با زندگی گذرای دنیا عوض نمی‏‌کنند.


وی، انس با خدا را از دیگر ویژگی‌های شیعیان برشمرد و تصریح کرد: آن‏ها با خدا انس گرفته‏‌اند و از آن‏چه که مال اندوزان به آن انس‏ گرفته‏‌اند، در هراسند. مومنان از نعمت‏‌های الهی بهره می‏‌برند اما به آن‏ها وابسته‏ نمی‏‌شوند. وابستگی به مال دنیا موجب بندگی انسان در برابر مادیات خواهد شد. زراندوزان هماره به ثروت خود وابسته‏‌اند. شیعیان واقعی با یاد خدا آرامش می‏‌یابند.


حجت‌الاسلام شیرازی ارفع، دوری از پرخاش و داد و فریاد،  دوری از طمع، دقت در خوراک و دوری از دشمنان را از دیگر ویژگی‌های برجسته شیعیان برشمرد و ادامه داد:  براساس روایت امام صادق (ع) شیعیان ما با دشمنان همسایگی نمی‏‌کنند و اگر از گرسنگی بمیرند، چیزی از آن‏ها نمی‏‌خواهند.


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران