توصیه‌های مهم سرکنسول ایران در نجف اشرف به زائران اربعین توصیه‌های مهم سرکنسول ایران در نجف اشرف به زائران اربعین توصیه‌های مهم سرکنسول ایران در نجف اشرف به زائران اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه‌های مهم سرکنسول ایران در نجف اشرف به زائران اربعین توصیه‌های مهم سرکنسول ایران در نجف اشرف به زائران اربعین توصیه‌های مهم سرکنسول ایران در نجف اشرف به زائران اربعین توصیه‌های مهم سرکنسول ایران در نجف اشرف به زائران اربعین توصیه‌های مهم سرکنسول ایران در نجف اشرف به زائران اربعین

توصیه‌های مهم سرکنسول ایران در نجف اشرف به زائران اربعین

سرکنسول ایران در نجف گفت: با توجه به حذف روادید، برخی از هموطنان بدون گذرنامه به مرز مراجعه می کنند، در حالی که داشتن گذرنامه و نام نویسی در سامانه سماح برای زائران ضروری است.

حمید مکارم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، توصیه‌های مهمی را به زائران ایرانی برای اعزام به موسم اربعین حسینی مطرح کرد و گفت: با توجه به حذف روادید، برخی از هموطنان بدون گذرنامه به مرز مراجعه می کنند، در حالی که داشتن گذرنامه و نام نویسی در سامانه سماح برای زائران ضروری است.


وی افزود: گاهی مشاهده می‌شود ماموران عراقی در مرزهای زمینی یا هوایی مهر ورود به عراق را در داخل گذرنامه‌ها نمی زنند و این سبب بازداشت هموطنان به علت ورود غیر مجاز به خاک عراق و محاکمه آنان می شود؛ بنابراین ضروری است که زائران عزیز گذرنامه خود را پس از عبور از مرز حتماً بررسی کنند که ورود آن‌ها ثبت شده باشد.


مکارم تاکید کرد: با توجه به تفاوت قیمت ارز، حمل و نقل در عراق برای زائران ایرانی، خیلی گران‌تر از داخل کشور است. در موسم اربعین امسال یافتن وسیله نقلیه رایگان سخت تر از سالهای قبل است، بنابراین پیش بینی ارز لازم همراه مسافر ضروری است، ضمنا در عراق فقط دینار رواج دارد و نه ارزهای دیگر!


سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، داشتن گذرنامه در طول سفر را برای همه زائران ضروری برشمرد و تصریح کرد: زائران عزیز موضوع گمشدگان را جدی بگیرند( به ویژه برای بچه ها و بزرگسالان)، حتما مشخصات فردی و شماره تماس را  در جیب خود و ساک همراه درج کنند تا در صورت گمشدن افراد مسئولان بتوانند از این طریق اقدامات لازم را انجام دهند.


وی یادآور شد: زائران سعی کنند قبل از روز اربعین به کشور برگردند و یا دو روز بعد از آن صبر کنند و بازگشت شان را در روز اربعین به دلیل شلوغی انجام ندهند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران