شرایط اعزام مشمولین خدمت سربازی به پیاده روی اربعین اعلام شد شرایط اعزام مشمولین خدمت سربازی به پیاده روی اربعین اعلام شد شرایط اعزام مشمولین خدمت سربازی به پیاده روی اربعین اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شرایط اعزام مشمولین خدمت سربازی به پیاده روی اربعین اعلام شد شرایط اعزام مشمولین خدمت سربازی به پیاده روی اربعین اعلام شد شرایط اعزام مشمولین خدمت سربازی به پیاده روی اربعین اعلام شد شرایط اعزام مشمولین خدمت سربازی به پیاده روی اربعین اعلام شد شرایط اعزام مشمولین خدمت سربازی به پیاده روی اربعین اعلام شد

شرایط اعزام مشمولین خدمت سربازی به پیاده روی اربعین اعلام شد

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: بنابر اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، افرادی که غیبت نداشته باشند و درخواست اعزام به سفر زیارتی عتبات داشته باشند، می توانند با درخواست پلیس( ۱۰ +) و مراجعه به سایت سرویس پلیس اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سرهنگ قاسم اسدی امروز (3 مهر) در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص اعزام مشمولین به عتبات عالیات گفت: بنابر اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، افرادی که غیبت نداشته باشند و درخواست اعزام به سفر زیارتی صرفاً عتبات داشته باشند، می توانند با درخواست پلیس( 10 +) و مراجعه به سایت سرویس پلیس اقدامات خروج انجام دهند.


معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: سال گذشته حدود 2 هزار و 800 نفر که به صورت اینترنتی اقدام کردند، اعزام شدند و امسال حدود یک ماه حدود هزار 341 نفر درخواست هایی داده اند و برای تعدادی که غایب هستند، نمی توانند به سفر زیارتی اعزام شوند بلکه باید وضعیت خدمت مشخص باشد تا خروج از کشور این افراد آزاد شود.


وی ادامه داد: افرادی که در بحث ماده 63 و 10 قانون خدمت وظیفه عمومی است، کسانی که تاکنون به نظام وظیفه مراجعه نکردند (افرادی که به سن 18 سال می رسند)، باید نسبت به وضعیت خدمت نظام وظیفه خود اقدام کنند؛ افرادی که مراجعه می کنند و تاریخ اعزام می خورند اما به خدمت نمی روند به عنوان سرباز فراری محسوب می شوند اما کسانی که به هیچ عنوان مراجعه نمی کنند، این افراد غائبین خدمت به حساب می آیند.


اسدی افزود: تاریخ اعزام برای مشمولین عادی با مدارج تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم، نوزدهم ماه های فرد است و برای کسانی که مدارج لیسانس و فوق لیسانس دارند یکم ماه های زوج است.


وی در خصوص خرید خدمت، گفت: این افراد حدود 2 هزار نفر بودند که انجام شده اما 31 فروردین ماه سال 98 بحث خرید خدمت پایان یافت؛ افرادی که درخواست خود را ثبت کردند اما اقدام نکردند تا پایان سال جاری مراجعه کنند و اقدامات خرید خدمت را براساس مدرک تحصیلی انجام دهند.


معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان در خصوص طرح ماده 63 مکرر مشمولین غایب و فراری ابراز داشت: افرادی که غیبت داشتند یا فرار کردند اول با پیامک احضار اطلاع رسانی می کنیم که جهت اعزام به خدمت مراجعه کند.


وی افزود: افردی که در مرحله اول غیبت داشته باشند هزینه یک سرباز را در طول یک سال خدمت سربازی باید پرداخت کنند اما در مرحله دوم و سوم باید هزینه 3 نفر سرباز را پرداخت کنند و علاوه بر این به مقامات قضایی معرفی خواهند شد.


سرهنگ اسدی در خصوص تک فرزندی با اشاره به اینکه برای این افراد توجه می شود تا محل خدمت جایی مشخص شود که نزدیک به محل سکونت این افراد باشد؛ با اشاره به اینکه سرباز امریه در ادارات دولتی توسط خود فرد مشمول انجام می شود، اظهار داشت: در بحث تراشیدن سر، این اقدام ممنوع شده و براساس مدرک تحصیلی این کار صورت می گیرد.


وی در خصوص معافیت پزشکی و کفالت گفت: درخواست معافیت پزشکی، از طریق مراجعه فرد به پلیس ( 10+) است و در بحث کفالت، نیز مبنا همین است اما بحث کفالت برای کهولت سن پدر 70 سال است و در خصوص کسانی که طلاق صوری می گیرند، تحقیقات محلی انجام می دهیم و مشخص می شود و اگر فردی نامه از کمیته امداد و بهزیستی بیاورد باید خود فرد مددجو باشد.


وی ادامه داد: امسال در بازه زمانی، 7 مهر تا 10 آبان، کسانی که غیبت ندارند، می توانند بدون وثیقه به عتبات عالیات بروند و پیش بینی شده این آمار بیش از تعداد مذکور شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران