ثبت نام  بیش از 2میلیون و دویست هزارنفردر سامانه سماح

درجلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت اعلام شد تاکنون بیش از 2 میلیون و 235 هزار نفر برای سفر اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این جلسه که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با اشاره به اینکه اوج حضورعاشقان حسینی درپیاده روی اربعین درحال نزدیک شدن است، تصریح کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت درهدایت زائران باید حضور و نقش موثرتری ایفاء کنند.


رئیس سازمان حج وزیارت دراین جلسه با ارائه گزارشی، به افزایش بی سابقه حضور زائران درشهرهای زیارتی عراق درحد فاصل اول محرم تاکنون نسبت به سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: امسال شتاب حرکت مردم برای سفر به عتبات بیش از انتظار بوده است و در این مدت آمارهای خروج زائران ازسه مرز مهران، چذابه و شلمچه افزایش 2/5 تا 4 برابری را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.


آقای رشیدیان همچنین آمار فوتی ها دراین مدت را 13 نفر اعلام کرد و گفت: بیشتراین افراد بر اثر سکته و ایست قلبی جان باختند.


دراین جلسه اعلام شد سازمان حج وزیارت آمادگی دارد با کمک خیرین و ظرفیت های مردمی و استفاده از آشپزخانه های مرکزی و نیروهای خود درعراق نسبت به پخت و توزیع روزانه 80 هزار پرس غذا در روزهای بعد از اربعین اقدام کند.


دراین جلسه همچنین آقای محمد تقی قادری مدیرکل دفتر بودجه و اداری فناوری اطلاعات سازمان حج وزیارت از بهره برداری از سامانه صباح در موسم اربعین برای  ارائه خدمات مختلف به زائران حسینی خبر داد.


وی با اشاره به ویژگیهای سامانه صباح اظهار داشت: این سامانه  با کار فشرده برای اربعین امسال آماده شده است واطلاعات مفیدی را دراختیار زائران برای بهره برداری از آن درایام  حضور درعتبات قرار می دهد و امکان استفاده آف لاین از نقشه های پیش بینی  شده در آن نیز فراهم شده است.


نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت نیز ابراز امیدواری کرد این سامانه بتواند خدمات مناسب نرم افزاری را درپاسخ به نیازهای زائران ارائه دهد و هرسال اطلاعات آن بروزرسانی و تکمیل ترشود.      


 


 


 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران