سرداب‌ بزرگ باب القبله به روی زائران اربعین گشوده می شود سرداب‌ بزرگ باب القبله به روی زائران اربعین گشوده می شود سرداب‌ بزرگ باب القبله به روی زائران اربعین گشوده می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرداب‌ بزرگ باب القبله به روی زائران اربعین گشوده می شود سرداب‌ بزرگ باب القبله به روی زائران اربعین گشوده می شود سرداب‌ بزرگ باب القبله به روی زائران اربعین گشوده می شود سرداب‌ بزرگ باب القبله به روی زائران اربعین گشوده می شود سرداب‌ بزرگ باب القبله به روی زائران اربعین گشوده می شود

سرداب‌ بزرگ باب القبله به روی زائران اربعین گشوده می شود

بخش امور مهندسی آستان قدس حسینی اعلام کرد: بعد از افتتاح سرداب بزرگ باب‌القبله در صحن مطهر حسینی فضای جدیدی به مجموعه فضای حرم در ایام زیارت اربعین افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از آستان قدس حسینی، سلام سعدون- مهندس ناظر طرح - گفت: عملیات عمرانی سرداب بزرگ باب القبله هم اکنون با روند سریعی در دست انجام است تا پس از مجهز شدن به سیستم برق و خنک کننده برای مراسم اربعین حسینی آماده شود.


وی ادامه داد: سرداب دو ورودی دارد که ورودی اول از سمت باب الزینبیه و دیگری از سمت باب الرجاء است.


سعدون ادامه داد: سرداب بزرگ باب القبله به مساحت هزار و هشتصد متر مربع است این در حالی است که مساحت کلی تمام سردابهای مجاور ضریح حضرت امام حسین(ع) به چهار هزار متر مربع می‌رسد.


وی گفت: پس از پایان مراسم اربعین حسینی، این سرداب آماده مرمرکاری و انجام اقدامات نهایی خواهد شد. این سرداب همچنین به دیگر سردابهای مجاور متصل خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران