زیارت اربعین مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است زیارت اربعین مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است زیارت اربعین مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت اربعین مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است زیارت اربعین مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است زیارت اربعین مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است زیارت اربعین مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است زیارت اربعین مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است

زیارت اربعین مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان  گفت: زیارت اربعین مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) و وظیفه ای جدّی برای نصرت اباعبدالله (ع) است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان، صبح امروز در مراسم سخنرانی بعثه مقام معظم رهبری که در حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) با حضور زائران ایرانی برگزار شد، گفت: زیارت اربعین مقدمه سازی برای ظهور امام زمان (عج) و وظیفه ای جدّی برای نصرت اباعبدالله (ع) است.


وی افزود: زیارت اربعین تنها یک کار دلی و ذوقی نیست. اگر انسان به هر علتی نمی تواند خود به زیارت اباعبدالله (ع) مشرف شود، می تواند هزینه زیارت افراد دیگر را فراهم کند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) به یکی از دوستان خود فرمود: «من شنیده ام بعضی از شیعیان ما چهار سال است که به کربلا نرفته اند! این ها جواب جدّم رسول خدا را چه می دهند؟» عرض شد: «چند وقت یکبار باید حرم امام حسین (ع) را زیارت کنیم؟» امام فرمود: «فقرا سالی یکبار و ثروتمندان سالی دو بار.»


وی با بیان اینکه امام حسن عسکری علیه‌السّلام زیارت اربعین را علامت ایمان و شعار شیعه می‌داند، تصریح کرد: عزاداری بر اباعبدالله الحسین(ع) یک امر معمولی و ساده نیست، زیرا خداوندی که نخواست حضرت اسماعیل(ع) ذبح شود، قتل امام حسین(ع) و یارانش و اسارت اهل بیت رسول اعظم(ع) را ساده نمی‌گیرد.


حجت الاسلام پناهیان یادآور شد: بی‌شک عزاداری بر امام حسین(ع) دارای آثار و برکات متعدد معنوی و مادی است. همان قدر که امام حسین(ع) به درگاه خداوند نزدیک و مقرب و محبوب است، عزاداری و اظهار محبت به آن حضرت نیز انسان را به خداوند نزدیک کرده، مایه تقرب به او می‌شود. چنین امر عظیمی که اولین و مهم‌ترین اثر عزاداری بر امام حسین(ع) است، چگونه تحقق می‌یابد؟ آیا هیچ شرط و شروطی ندارد؟ چگونه عزاداری بر امام حسین(ع) به مغفرت و آمرزش گناهان، نورانیت قلب و مبارزه با نفس کمک کرده و درجه انسان را بالا و بالاتر می‌برد؟ آیا می‌توان بدون نفرت از دشمنان اهل‌بیت به عزاداری پرداخت و امید بهره بردن از آن را داشت؟


وی تاکید کرد:امام حسین (ع) رحمت واسعه خداوند است و محبان حقیقی او چگونه می‌توانند در کنار او ناامیدی را به دل راه دهند؟!


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسألۀ عزاداری و گریه بر امام حسین (ع) یک امر معمولی و عادی نیست، ادامه داد: عزاداری امام حسین (ع) در ابعاد مختلف آثار و برکات زیادی دارد، گریه بر امام حسین (ع) زندگی را بهشت می‌سازد،  کسی که به امام حسین نزدیک می‌شود نمازش هم بهتر می‌شود.




نظرات کاربران