عزاداری زائران ایرانی بمناسبت 28 صفر در خیمه‌گاه امام حسین(ع)

هم‌زمان با 28 صفر و در گرامیداشت رحلت پیامبر اکرم محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) زائران ایرانی در خیمه‌گاه امام حسین (ع) در کربلای معلا عزاداری کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، صدها زائر ایرانی که این روزها در کربلای معلا به سر می‌برند با حضور در خیمه‌گاه اباعبدالله الحسین (ع) در جوار بارگاه ملکوتی آن حضرت، در گرامیداشت رحلت پیامبر اکرم محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.


بر اساس این گزارش، در این مراسم که زائرانی از جهان اسلام و کشورهای حوزه خلیج فارس و  عراقی ها حضور داشتند، عاشقان ولایت در جوار حرم حسینی در سالروز رحلت نبی اکرم محمد مصطفی (ع) و امام مجتبی (ع) به اقامه عزا پرداختند.


این گزارش حاکی است، در این مراسم حجت‌الاسلام محمد مهدی شریف‌تبار مسئول فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا سخنرانی کرد و با اشاره به ویژگی‌های حضرت رسول اکرم (ص) گفت: سراسر زندگی پیامبر اسلام (ص) رأفت و مهربانی بود؛ چه در رفتارش با مردم و چه در رهنمودهایی که به امت خویش داشت.


وی افزود: نبی گرامی اسلام خود، الگوی بی نظیر زهد و پارسایی بود و از لذت‌های دنیا دوری می‌کرد. زهد آن حضرت از دلایل راستی نبوت ایشان بود؛ زیرا زمانی که دنیا به آن بزرگوار به‌ویژه پس از فتح مکه رو آورده بود، شیوه زندگی حضرت هرگز تغییر نکرد.


 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران