گزارشی از فعالیت های پژوهشگاه مطالعات تقریبی در اربعین

رئیس مرکز ترجمه و میز اروپاـ امریکای پژوهشگاه مطالعات تقریبی فعالیت های این پژوهشگاه در ایام اربعین را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،  حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا پی سپار، رئیس مرکز ترجمه و میز اروپاـ امریکای پژوهشگاه مطالعات تقریبی در گفت و گویی به تبیین فعالیت های این میز در سفر به عراق پرداخت.


وی در ابتدا  با اشاره به گستردگی زائران در اربعین حسینی، اظهار داشت: در مراسم اربعین نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت  و مسیحیان کشور های مختلف دنیا در قالب کاروان و یا بصورت انفرادی شرکت می کنند. امسال نیز در پیاده روی اربعین در کنار حضور مسلمانان شیعه و سنی از کشورهای مختلف دنیا ما شاهد حضور زائران مسیحی از کشور های آلمان، فرانسه و ... بودیم که برای آشنایی با امام حسین علیه السلام به خیل عظیم زائران اربعین پیوسته بودند.


رئیس مرکز ترجمه و میز اروپاـ امریکای پژوهشگاه مطالعات تقریبی راهپیمایی اربعین را فرصتی عظیم برای  وحدت اسلامی دانست و افزود: همانطور که مؤسسات و دانشگاه های مختلف نظیر جامعه المصطفی(ص) در این مراسم ضمن کمک به زائران خارجی بهترین استفاده را در جهت اهداف اسلامی و سازمانی خود می کنند این مناسبت، فرصت عظیم و بی بدیلی برای مبلغین زبان دان پژوهشگاه مطالعات تقریبی جهت ایجاد ارتباط با زائرین اروپایی-امریکایی و ترویج فرهنگ تقریب مذاهب و وحدت اسلامی است که از هم اکنون باید برای تولید محتوا و اجرای آن در اربعین سال آینده برنامه ریزی شود.


حجت الاسلام والمسلمین پی سپار با اشاره به فعالیت های پژوهشگاه مطالعات تقریبی در اربعین، تصریح کرد: با تأکید حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی ریاست پژوهشگاه مطالعات تقریبی و با همکاری مجمع جهانی شیعه شناسی مجموعا از همراهی ۵۷ استاد زبان دان و روحانی سطوح عالی حوزه ، ۲۰ مربی مجرب  کودک و نوجوان و ۳ نیروی اجرایی  برای مدیریت فرهنگی زائران خارجی اربعین  بهره بردیم.


رئیس مرکز ترجمه و میز اروپا-امریکای پژوهشگاه مطالعات تقریبی در پایان گفت: با توجه به اینکه پیاده روی مسلمانان شیعه و سنی در اربعین به فرصتی عظیم برای امت اسلامی تبدیل شده است لازم است مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و پژوهشگاه مطالعات تقریبی تمهیداتی را در زمینه  بودجه ، برنامه ریزی  و تولید محتوی  برای ترویج وحدت اسلامی بین مسلمانان کشور های اروپایی-امریکایی بیاندیشند  تا حرکت بسوی وحدت امت موثر تر و سریعتر اتفاق افتد.


| شناسه مطلب: 98349




اربعین



نظرات کاربران