خالد الفیصل : مکه تا 10 سال آینده به زیباترین شهر تبدیل خواهد شد خالد الفیصل : مکه تا 10 سال آینده به زیباترین شهر تبدیل خواهد شد خالد الفیصل : مکه تا 10 سال آینده به زیباترین شهر تبدیل خواهد شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خالد الفیصل : مکه تا 10 سال آینده به زیباترین شهر تبدیل خواهد شد خالد الفیصل : مکه تا 10 سال آینده به زیباترین شهر تبدیل خواهد شد خالد الفیصل : مکه تا 10 سال آینده به زیباترین شهر تبدیل خواهد شد خالد الفیصل : مکه تا 10 سال آینده به زیباترین شهر تبدیل خواهد شد خالد الفیصل : مکه تا 10 سال آینده به زیباترین شهر تبدیل خواهد شد

خالد الفیصل : مکه تا 10 سال آینده به زیباترین شهر تبدیل خواهد شد

امیر مکه مکرمه با اشاره به اجرای پروژه های آب و فاضلاب در این شهر تاکید کرد با اجرای پروژه های بزرگ، مکه تا 10 سال آینده به زیباترین شهر تبدیل خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، خالد الفیصل بن عبدالعزیز امیر منطقه مکه مکرمه در دیدار با عبدالله الحصین وزیر آب و برق و رئیس شورای اداره شرکت آب عربستان گفت : شهر مکه در مقایسه با دیگر شهرهای عربستان از رشد پرشتاب و فزاینده ای روبرو است و پروژه هایی که طی 10 سال آینده در این شهر اجرا خواهد شد، آن را به زیباترین شهر جهان تبدیل خواهد کرد.

خالد الفیصل ابراز امیدواری کرد تا پروژه های آب و فاضلاب با تمام پروژه های جدید در منطقه مانند پروژه بزرگراه شرق جده و توسعه و رسیدگی به حاشیه نشین ها و پروژه های توسعه ای دیگر در منطقه همراه باشد.

وی هزینه کلی پروژه هایی را که در حال حاضر در استان جده اجرا می شود،  8676 میلیون ریال سعودی دانست که پوشش مناطق مسکونی با شبکه های آبرسانی که انتظار می رود تا پایان موعد زمانی برای اجرای این پروژه ها، 95 درصد جده را پوشش دهد.

از سوی دیگر مهندس عبدالله الحصین وزیر آب و برق اعلام کرد پروژه ملک عبدالله برای سقیازمزم در برگیرنده کارخانه آماده سازی متشکل از چندین ساختمان است از جمله ساختمان فشار هوا و انبار قوطی های آب و ساختمان انبار قوطی های تولید شده با ظرفیت بسته بندی روزانه 200 هزار قوطی آب شرب است.

وي افزود : شرکت ملی آب در حال حاضر با شماری از سرمایه گذاران و دبیرخانه مکه مکرمه برای ایجاد مشارکت راهبردی در زمینه سرمایه گذاری در زمینه تصفیه آب و به کارگیری آن در زمینه صنعتی یا آبیاری یا کشاورزی گفتگو می کند.

به گفته وی، این شرکت براي سرمايه گذاری حدود پنج میلیارد ریال سعودی در طی 10 سال آینده از طریق افزایش فروش آبهای تصفیه شده برنامه ريزی می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج ، بنابر اعلام مسئولان عربستان سعودی بیش از شش هزار اثر تاریخی ثبت شده در عربستان وجود دارد و بسیاری از فعالان فرهنگی عربستان خواهان حفظ و نگهداری این آثار می باشند.


| شناسه مطلب: 9847







نظرات کاربران