معرفی رئیس و کادر جدید کمیسیون ملی حج نیجریه معرفی رئیس و کادر جدید کمیسیون ملی حج نیجریه معرفی رئیس و کادر جدید کمیسیون ملی حج نیجریه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معرفی رئیس و کادر جدید کمیسیون ملی حج نیجریه معرفی رئیس و کادر جدید کمیسیون ملی حج نیجریه معرفی رئیس و کادر جدید کمیسیون ملی حج نیجریه معرفی رئیس و کادر جدید کمیسیون ملی حج نیجریه معرفی رئیس و کادر جدید کمیسیون ملی حج نیجریه

معرفی رئیس و کادر جدید کمیسیون ملی حج نیجریه

رئیس‌جمهور نیجریه رئیس و اعضای جدید کمیسیون ملی حج این کشور را به مجلس سنا معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج


از رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه، بنا بر حکم محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور نیجریه حسن ذکرالله از ایالت «اوشون» واقع در جنوب غرب نیجریه به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شد.


سایر اعضای کمیسیون ملی حج نیجریه نیز از ایالت‌ها و مناطق مختلف جغرافیایی این کشور از جمله ایالت‌های کانو، بائوچی، اودو، اوگون، نیجر، بورنو، سوکوتو و دلتا انتخاب و به سنای این کشور برای تصویب نهایی معرفی شده‌اند.


براساس نامه رئیس جمهور نمایندگان دو گروه بزرگ اسلامی این کشور در کمیسیون ملی حج  یعنی جمعیت نصرالاسلام و شورای عالی امور اسلامی نیز در آینده‌ای نزدیک و پس از رایزنی با رهبران آنها معرفی خواهند شد.
کشور نیجریه به عنوان پرجمعیت ترین کشور آفریقا با جمعیت تقریبی ۲۰۰ میلیون نفر و اکثریت ۵۵ درصدی ساکنان مسلمان در کنگره عظیم حج نقش مهمی دارد و هر ساله بیشترین زائر آفریقایی‌تبار از این کشور راهی سرزمین وحی می‌شوند.


با توجه به این مسئله رهبری و هدایت زائران نیجریه از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل رئیس و اعضای کمیسیون ملی حج نیجریه را عالی‌ترین مقام اجرایی کشور یعنی رئیس‌جمهور معرفی و عالی‌ترین مرجع قانون‌گذاری این کشور یعنی مجلس سنا آنان را تأیید می‌کند، ضمن اینکه تعادل در مشارکت ایالت‌ها و مناطق مختلف و گروه‌های بزرگ اسلامی در ترکیب اعضای آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.


از آنجا که عمده مسلمانان نیجریه در ایالت‌های شمالی این کشور ساکن هستند معمولا بیشتر اعضا به ویژه رئیس این کمیسیون از ایالت‌های شمالی نیجریه انتخاب می‌شود؛ اما در این دوره پس از سال‌ها، مسلمانی از یکی از ایالت‌های جنوبی نیجریه برای تصدی این سمت مهم معرفی شده است.


| شناسه مطلب: 98686




نیجریه حج



نظرات کاربران