پس از 80 سال، مدرسه اسلامی در یکی از شهرهای بوسنی افتتاح می شود پس از 80 سال، مدرسه اسلامی در یکی از شهرهای بوسنی افتتاح می شود پس از 80 سال، مدرسه اسلامی در یکی از شهرهای بوسنی افتتاح می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پس از 80 سال، مدرسه اسلامی در یکی از شهرهای بوسنی افتتاح می شود پس از 80 سال، مدرسه اسلامی در یکی از شهرهای بوسنی افتتاح می شود پس از 80 سال، مدرسه اسلامی در یکی از شهرهای بوسنی افتتاح می شود پس از 80 سال، مدرسه اسلامی در یکی از شهرهای بوسنی افتتاح می شود پس از 80 سال، مدرسه اسلامی در یکی از شهرهای بوسنی افتتاح می شود

پس از 80 سال، مدرسه اسلامی در یکی از شهرهای بوسنی افتتاح می شود

در جلسه ای که با حضور رهبران جامعه اسلامی در سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین برگزار شد، برای راه اندازی یک مدرسه اسلامی در بانیا لوکا دومین شهر بزرگ این کشور تصمیم گیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از از سارایوو تایمز، در آخرین نشست جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین در سارایوو، برای ایجاد دبیرستان اسلامی «رئیس ابراهیم مگلاژیک» در بانیا لوکا، دومین شهر بزرگ بوسنی تصمیم گیری شد و اقدامات بنیادی لازم برای ثبت این مدرسه دنبال می شود.


رئیس جامعه اسلامی مستندات مورد نیاز برای ثبت یک مدرسه‌ (مکتب اسلامی) در این شهر را به وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ در بانیا لوکا تحویل داد. در دوره بعدی وزارتخانه در رابطه با تکمیل شرایط لازم برای راه اندازی این دبیرستان اسلامی تصمیم گیری می کند.


سپس این مدرسه به ثبت رسیده و شرایط برای راه اندازی آن فراهم خواهد شد.


میلوراد دودیک، عضو ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین اعلام کرد: حزب جمهوری صرب بوسنی، یکی از دو نهاد سیاسی موجود در این کشور از تلاش های جامعه اسلامی برای ساخت یک مدرسه و همچنین یک مهدکودک توسط کلیسای کاتولیک حمایت می کند.


وی اعلام کرد که ساخت و ساز این مدرسه در بانیا لوکا با 500 هزار مارک (واحد پول بوسنی و هرزگوین) مورد حمایت قرار می گیرد.


وی گفت درباره این سرمایه گذاری و همچنین سرمایه گذاری دیگری توسط کلیسای ارتدوکس صربستان امروز در یک جلسه که توسط نهاد ریاست جمهوری با حضور نمایندگان جوامع مذهبی برگزار شده بود بحث و گفتگو شد.




نظرات کاربران