گرامیداشت یاد سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گرگان

مراسم یادبود سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور کارگزاران زیارتی استان گرگان به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و مدیریت حج و زیارت استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ به مناسبت شهادت مظلومانه سرباز فداکار ولایت، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در حمله تروریستی آمریکای جنایتکار، مراسم بزرگداشتی با حضور کارگزاران زیارتی استان گلستان به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و مدیریت حج و زیارت استان روز یکشنبه (22 دی ماه) در مسجد حضرت امیر(ع) شهرستان گرگان برگزار شد.


در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین طاهری از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در سخنانی با اشاره به اخلاص، فداکاری، پاکی و صداقت شهید حاج قاسم سلیمانی طی چهار دهه مجاهدت و تلاش برای رضایت خدا و استقرار و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: این سردار شهید تنها قهرمان ملی ما ایرانیان نیست، او به تمام جهان اسلام و مستضفان جهان تعلق داشت، چون هدف او نابودی داعش و سایر گروههای تروریستی وابسته به استکبار جهانی بود و چه خوب به عنوان یک سرباز فداکار و فرماندهی دلسوز این هدف را محقق ساخت.
وی افزود: اگر مجاهدتهای این شهید عزیز و نیروهای همرزمش نبود امروز تروریست های خونخوار وابسته به آمریکا، سراسر خاورمیانه را با جنایاتشان به خاک و خون کشیده بودند.
وی گفت: اگر چه از دست دادن قهرمانی همچون سلیمانی برای ما ضایعه دردناکی است، ولی برکت خون این شهید موجب نابودی استکبار و پیروزی نهایی ملل مستضعف جهان از جمله ملت بزرگوار و شریف ایران خواهد بود.


وی با اشاره به انسجام ملی و منطقه ای و حتی جهانی در تشییع بی نظیر پیکر شهیدان حمله تروریستی آمریکا، گفت: در کاظمین، کربلا، نجف و سایر شهرهای عراق در کنار شهرهای ایران از جمله اهواز، تهران، مشهد، قم و کرمان و سراسر ایران یکپارچه از رشادتها و خدمات حاج قاسم تجلیل شد و دوستداران حاج قاسم او را در کنار سایر سرداران شهید و میهمان سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رهسپار جنت الفردوس کردند.
پایان بخش این مراسم، مداحی در رثای اهل بیت بویژه حضرت فاطمه زهرا (س) و قرائت اشعار حماسی در گرامیداشت یاد و نام سردار سلیمانی بود.




نظرات کاربران