ممنوعیت تجمع زائران در عتبات عالیات عراق ممنوعیت تجمع زائران در عتبات عالیات عراق ممنوعیت تجمع زائران در عتبات عالیات عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ممنوعیت تجمع زائران در عتبات عالیات عراق ممنوعیت تجمع زائران در عتبات عالیات عراق ممنوعیت تجمع زائران در عتبات عالیات عراق ممنوعیت تجمع زائران در عتبات عالیات عراق ممنوعیت تجمع زائران در عتبات عالیات عراق

ممنوعیت تجمع زائران در عتبات عالیات عراق

به دنبال شیوع بیماری کرونا در عراق، مسئولان عراقی هرگونه تجمع در شهرهای این کشور به‌ویژه شهرهای زیارتی و عتبات عالیات را ممنوع کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کمیته ویژه بحران در خصوص جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در عراق، در بیانیه‌ای تاکید کرد: پس از گذشت چند هفته از انتشار ویروس کرونا در کشور و ابتلای شماری از هموطنان به این بیماری همه‌گیر و فوت چندین نفر بر اثر این بیماری، مسئولیت ملی و اخلاقی و شغلی ما را ملزم کرد که از همان ابتدا، ملت عراق را در جریان آمار تعداد مبتلایان و فوتی‌ها قرار دهیم.


این کمیته افزود: با استناد به احکام شماره ۸۹ سال ۱۹۸۱ قانون عمومی بهداشت و لایحه‌های سازمان جهانی بهداشت و با وجود اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، ادامه تجمعات به هر شکل، از خطرناک‌ترین عوامل انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شود. لذا با تاکید بر تصمیمات گذشته، مقرر کردیم که این اقدامات ادامه یابد و هرگونه تجمع ممنوع شود.


در این بیانیه تأکید شده است: کمیته بحران مصوب کرد که هرگونه تجمع زائران در شهرهای زیارتی و عتبات مقدسه به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و سلامتی هموطنان ممنوع شود.


در ادامه این بیانیه آمده است: برگزاری همه مسابقات ورزشی و مراسم نیز ممنوع شده و شهروندان هرگونه مراسم شادی یا عزاداری را که باعث ایجاد تجمع می‌شود برگزار نکنند.


کمیته بحران عراق از کسانی که از کشورهایی مانند چین، ایران، ایتالیا، کره جنوبی، ژاپن، تایلند، سنگاپور، کویت و بحرین وارد عراق می‌شوند نیز خواست تا به مدت ۱۴  روز در قرنطینه خانگی به‌سر ببرند تا گروه‌های پزشکی متخصص وابسته به وزارت بهداشت به وضعیت آنها در منزل رسیدگی کنند.


یادآور می‌شود، تا شامگاه دوشنبه، ۱۹ اسفند شمار مبتلایان به بیماری کرونا در عراق به ۶۶ نفر رسید که ۶ نفر از آنان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران