توزیع 100 هزار وعده غذای متبرک امام رضا (ع) در بیمارستان‌های کشور توزیع 100 هزار وعده غذای متبرک امام رضا (ع) در بیمارستان‌های کشور توزیع 100 هزار وعده غذای متبرک امام رضا (ع) در بیمارستان‌های کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توزیع 100 هزار وعده غذای متبرک امام رضا (ع) در بیمارستان‌های کشور توزیع 100 هزار وعده غذای متبرک امام رضا (ع) در بیمارستان‌های کشور توزیع 100 هزار وعده غذای متبرک امام رضا (ع) در بیمارستان‌های کشور توزیع 100 هزار وعده غذای متبرک امام رضا (ع) در بیمارستان‌های کشور توزیع 100 هزار وعده غذای متبرک امام رضا (ع) در بیمارستان‌های کشور

توزیع 100 هزار وعده غذای متبرک امام رضا (ع) در بیمارستان‌های کشور

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از برنامه اطعام در همه بیمارستان‎های درگیر کرونا با ۱۰۰ هزار وعده غذای متبرک، اهدای ۵۰ هزار بسته تبرکی ویژه کادر درمانی و خدمت‌رسانی بیش از دو هزار و ۷۵۰ خادمیار در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی درخصوص کیفیت خدمات‌رسانی بنیاد کرامت رضوی در آغاز سال نو و کمک به روند درمان بیماران کرونایی کشور، اظهار کرد: فعالیت‌های اصلی این بنیاد غالباً در دو محور حمایت از مدافعان سلامت به ویژه در ۱۰ استان‌ درگیر بیماری کرونا و نیز ساماندهی گروه‌های جهادی خلاصه می‌شود.


وی افزود: فعالیت گروه‌های جهادی اعم از حوزوی و دیگران از طریق ارتباط گرفتن با دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها هماهنگ شده است. اجرای برنامه‌هایی از قبیل «همیار سلامت» را با محوریت کمک به بیمارستان‌ها و کادر سلامت، کمک به تغسیل بیماران فوت شده، ضدعفونی و پاکسازی معابر عمومی و نیز استقرار در پمپ بنزین‌ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری از طریق دست زدن رانندگان به نازل‌ها با کمک نیروهای خادمیار استانی در حال انجام است.


استادآقا با اشاره به طرح «نسیم مهر رضوی» با هدف قدردانی از تلاش بی‌وقفه کادر درمانی کشور ادامه داد: به دستور تولیت آستان قدس رضوی، در همه بیمارستان‌های کشور که بیماران کرونایی را پذیرش کرده‌اند، یک وعده غذای متبرک با حضور خادمان بارگاه منور رضوی توزیع می‌شود.


وی همچنین ابراز کرد: در این بیمارستان‌ها، توسل به اهل بیت(ع) و پخش زنده حرم مطهر همزمان با توزیع غذا انجام می‌شود. اهدای بسته‌های متبرک رضوی به تعداد کادر درمانی بیمارستان‌های تحت پوشش این طرح از دیگر اقدامات در دست اقدام بنیاد کرامت رضوی است.


به گفته مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، طرح نسیم مهر رضوی در گام نخست از استان اصفهان با توزیع حدود ۱۰ هزار وعده غذا در هشت بیمارستان آغاز شد. استان‌های مرکزی و تهران هم در گام‌های بعدی تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند. اجرای این طرح در استان تهران از دیروز آغاز شده و به دلیل وجود بیمارستان‌های متعدد در پایتخت، بتدریج طی یک هفته انجام خواهد شد.


وی با بیان اینکه همه استان‌ها طی ۱۰ روز آینده تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند، اضافه کرد: از خانواده‌های شهدای سلامت هم در کنار تقدیر از خدمات و تلاش‌های فعالان عرصه درمان، با حضور در منزل آن‌ها و اهدای بسته‌های تبرکی تجلیل می‌شود.


استادآقا، اطعام بیمارستان‎های کل کشور با ۱۰۰ هزار وعده غذای متبرک را طبق برنامه‌های تعیین شده این بنیاد اعلام کرد و گفت: برای کادر درمانی بیمارستان‎ها هم از ۵۰ هزار بسته متبرک رضوی در نظر گرفته شده، ۲۰ هزار بسته آماده شده و مابقی در حال تهیه و آماده‌سازی است.


وی با بیان میزان مواد مواد ضدعفونی و لوازم بهداشتی، گفت: ۲۵۰ هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده را برای استفاده گروه‎های خادمیاری سراسر کشور تأمین کردیم. همچنین حدود ۲۰ هزار ماسک و ۵ هزار گان را بتدریج در اختیار این گروه‌ها قرار می‌دهیم.


این مقام مسئول در آستان قدس رضوی یادآور شد: به غیر از تهران، در هر استان حدود ۲۵ خادمیار مشغول خدمت هستند و برای اجرای طرح نسیم مهر رضوی تعداد ۷۵۰ نفر ارائه خدمت می‎کنند. در استان تهران هم قریب ۲ هزار نفر برای خدمت‌رسانی اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده‌ و در راستای اجرای طرح‌های حمایت از مدافعان سلامت به این گروه‌ها پیوستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران