مساجد نوار غزه به دلیل شیوع کرونا بسته شد مساجد نوار غزه به دلیل شیوع کرونا بسته شد مساجد نوار غزه به دلیل شیوع کرونا بسته شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مساجد نوار غزه به دلیل شیوع کرونا بسته شد مساجد نوار غزه به دلیل شیوع کرونا بسته شد مساجد نوار غزه به دلیل شیوع کرونا بسته شد مساجد نوار غزه به دلیل شیوع کرونا بسته شد مساجد نوار غزه به دلیل شیوع کرونا بسته شد

مساجد نوار غزه به دلیل شیوع کرونا بسته شد

مساجد غزه در راستای تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، وزارت اوقاف و امور دینی نوار غزه از تعطیلی تمامی مساجد این باریکه تا دو هفته آینده به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.


این وزارتخانه امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی مساجد نوار غزه از بامداد امروز چهارشنبه 25 مارس تا روز سه شنبه 7 آوریل بسته خواهد بود.


در این بیانیه آمده است که این اقدام در راستای تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در نوار غزه انجام می‌گیرد.


وزارت اوقاف غزه تاکید کرد که این دو هفته بجای نماز جمعه، مردم نماز ظهر را در خانه‌های خود می‌خوانند.


قرار است در این مدت پس از پایان اذان عبارت "صلّوا فی بیوتکم" (در خانه‌های خود نماز بخوانید) تکرار شود.


گفتنی است که تاکنون دو نفر در نوار غزه به ویروس کرونا مبتلا شدند که هر دو نفر به پاکستان سفر کرده بودند و پس از بازگشت به این باریکه مشخص شد که به کرونا مبتلا شده و قرنطینه شدند.


وزارت بهداشت فلسطین شمار فلسطینیان مبتلا به کرونا را تا این لحظه 60 نفر اعلام کرده که 58 نفر از آنان ساکن کرانه باختری و 2 نفر هم ساکن نوار غزه هستند.


 


صلیب سرخ: نظام سلامت در غزه فرسوده و ازکار افتاده است
سازمان صلیب سرخ جهانی اعلام کرد که نظام سلامت در نوار غزه در نتیجه 13 سال محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی کاملا فرسوده و از کارافتاده شده است.


«سهیر زقوت» سخنگوی صلیب سرخ در نوار غزه اظهار داشت که این مساله تعامل با شرایط جدید را بسیار سخت خواهد کرد و هرگونه اتفاق و رخدادی در آینده، تبعاتی بسیار ناگوار بر ساکنان این باریکه خواهد داشت.


زقوت اشاره کرد که بخش سلامت نوار غزه به ویژه در دو سال اخیر در سایه آغاز تظاهرات‌های بزرگ بازگشت در نوار مرزی و حجم گسترده مجروحان، با سختی‌های بسیاری مواجه بوده است.


وی تمامی طرف‌های فلسطینی به ویژه تشکیلات خودگردان را به حمایت از بخش سلامت غزه و تامین نیازمندی‌های آن فراخواند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران