ممنوعیت سفرهای جدید ممنوعیت سفرهای جدید ممنوعیت سفرهای جدید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ممنوعیت سفرهای جدید ممنوعیت سفرهای جدید ممنوعیت سفرهای جدید ممنوعیت سفرهای جدید ممنوعیت سفرهای جدید

ممنوعیت سفرهای جدید

علی ربیعی در تشریح مصوبات جلسه امروز هیئت دولت گفت: براساس گزارش وزیر بهداشت از شیوع بیماری کرونا و با توجه به کنترل موج اول و برای پیشگیری از موج جدید شیوع، سفرهای جدید ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، سخنگوی دولت، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: رئیس‌جمهور در جلسه امروز دولت، ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان کرونا، به ویژه خانواده کادر بهداشت و درمان، بر اساس گزارش وزیر بهداشت از شیوع بیماری و با توجه به کنترل موج اول و برای پیشگیری از موج جدید شیوع، ابلاغ کرد سفرهای جدید ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.


وی افزود: از مسافران تقاضا می‌شود سفر خود را مدیریت کرده و زودتر به شهرهای خود برگردند. همچنین با دستور رئیس‌جمهور در جلسه امروز دولت علاوه بر تعطیلی ادارات که روال آن اعلام شده است فعالیت‌ها در حوزه کسب و کار مگر در موارد حساس و روزمره مردم تا پانزدهم فروردین محدود می‌شود.


ربیعی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تأمین مایحتاج روزانه مردم نیست، گفت: تمامی فروشگاه‌های تأمین مایحتاج عمومی ۲۴ ساعته باز خواهند بود. افرادی که براساس طرح غربالگری ابتلای آن‌ها به کرونا مشخص شده است موظف به تبعیت از دستورات وزارت بهداشت بوده و در صورت عدم رعایت و حرکت آزادانه مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.


سخنگوی دولت اظهار کرد: تمام پارک‌ها، بوستان‌ها و محل‌های تراکم جمعیت تعطیل خواهد شد. باید در کنار هم با اعتماد به نظام سلامت و تصمیمات دولت از این مرحله سخت عبور کنیم. این سیاست‌ها باید به یک قرارداد اجتماعی بین همه ما تبدیل شود. مشارکت همه هموطنان، سبب کاهش طول دوره بیماری و هزینه‌های انسانی خواهد بود.




نظرات کاربران