بازداشت روزنامه‌نگار ترکیه‌ای توهین‌کننده به قرآن بازداشت روزنامه‌نگار ترکیه‌ای توهین‌کننده به قرآن بازداشت روزنامه‌نگار ترکیه‌ای توهین‌کننده به قرآن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازداشت روزنامه‌نگار ترکیه‌ای توهین‌کننده به قرآن بازداشت روزنامه‌نگار ترکیه‌ای توهین‌کننده به قرآن بازداشت روزنامه‌نگار ترکیه‌ای توهین‌کننده به قرآن بازداشت روزنامه‌نگار ترکیه‌ای توهین‌کننده به قرآن بازداشت روزنامه‌نگار ترکیه‌ای توهین‌کننده به قرآن

بازداشت روزنامه‌نگار ترکیه‌ای توهین‌کننده به قرآن

پلیس ترکیه هاکان آیگون، روزنامه‌نگار ترکیه‌ای و مدیرمسئول سابق تلویزیون «Halk TV» این کشور، را به دلیل اهانت به قرآن بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ترکیا الان، هاکان آیگون دیروز جمعه، ۱۵ فروردین ماه، در پی شکایت مصطفی اینال، وکیل ترکیه‌ای، به دلیل اهانت به آیاتی از قرآن بازداشت شد.


پلیس ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از شکایت مصطفی اینال علیه هاکان آیگون در دادگاه شهر میلاس استان «موغله»(موغلا) ترکیه و به درخواست دادستان این دادگاه، آیگون به اتهام توهین به ادیان بازداشت شد.


آیگون در سلسله پیام‌هایی در توئیتر با دست‌کم گرفتن کمپین همبستگی ملی برای مقابله با ویروس کرونا در ترکیه، به آیاتی از قرآن توهین کرده بود.


در دادخواست علیه وی آمده است: آیگون در منطقه‌ای که بیشتر ساکنانش مسلمان هستند تلاش کرده است که ارزش‌های اسلامی را مخدوش و اعتقاد مسلمانان این منطقه را با تحریف آیات قرآن، تغییر مفاهیم آن و بازی با کلمات و حروف قرآن به سخره بگیرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران