پاسخ به شبهات و گره‌های ذهنی حاصل از کرونا تبدیل به کتاب شد پاسخ به شبهات و گره‌های ذهنی حاصل از کرونا تبدیل به کتاب شد پاسخ به شبهات و گره‌های ذهنی حاصل از کرونا تبدیل به کتاب شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پاسخ به شبهات و گره‌های ذهنی حاصل از کرونا تبدیل به کتاب شد پاسخ به شبهات و گره‌های ذهنی حاصل از کرونا تبدیل به کتاب شد پاسخ به شبهات و گره‌های ذهنی حاصل از کرونا تبدیل به کتاب شد پاسخ به شبهات و گره‌های ذهنی حاصل از کرونا تبدیل به کتاب شد پاسخ به شبهات و گره‌های ذهنی حاصل از کرونا تبدیل به کتاب شد

پاسخ به شبهات و گره‌های ذهنی حاصل از کرونا تبدیل به کتاب شد

مسئول گروه علمی انقلاب اسلامی اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی با اشاره به نگارش دو کتاب «کرونا، چالش نظام سلامت» و «شبهه ویروس، پاسخ به شبهات کرونا» گفت: با هدف اینکه به برخی از گره‌های ذهنی در حوزه ویروس کرونا پاسخ دهیم و با توجه به اینکه همواره شبهات بسیاری باعث تخریب اذهان عمومی می‌شود، تصمیم به نگارش این دو کتاب گرفتم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام سید محمدحسین راجی در گفت‌وگو با فارس در خصوص دو کتاب پژوهشی که در حوزه کرونا به رشته تحریر درآورده است، اظهار کرد: «کرونا، چالش نظام سلامت» نام کتاب اولی است که در این حوزه به همراه محسن فوجی و به اهتمام تعدادی از نخبگان دانشجویی، نگارش آن را از اسفندماه آغاز کردم و حاصل آن کتابی در ۱۷۶ صفحه و ۵ فصل به نگارش در آمد.


مسؤول گروه علمی انقلاب اسلامی اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی در خصوص هدف از نگارش این کتاب گفت: با هدف اینکه به برخی از گره‌های ذهنی در حوزه ویروس کرونا پاسخ دهیم و دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی مطرح شود، دست به نگارش کتاب زدیم که خدمات جمهوری اسلامی، به تفکیک ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، در این کتاب بیان شده است.


وی گفت: در این کتاب به وضعیت بهداشت و درمان آمریکا نیز پرداخته شده؛ زیرا این سوال مطرح می‌شود که چرا باوجود اینکه بیشترین بودجه برای بحث بهداشت مردم آمریکا صرف می‌شود، مشکلاتی در این کشور در حوزه بهداشت و سلامت وجود دارد؟ چرا گران‌ترین خدمات بهداشتی در آمریکا ارائه می‌شود و جزو 30 کشور اول در ارائه خدمات با کیفیت نیست و این کشور، اشتباهات پزشکی بسیاری دارد.


راجی خاطرنشان کرد:‌ «مراقبت‌های بهداشتی اولیه (PHC)»، «وضعیت درمان در امریکا»، «مقایسۀ عملکرد کشورهای توسعه یافته با ایران در مقابله با بیماری کرونا»، «بیوتروریسم»، «موج سازی و موج سواری دشمنان در بحران ها» نام فصل‌های اول تا پنجم این کتاب است.


این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به نکاتی در خصوص فصل پنجم این کتاب گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات‌ و موج‌سواری دشمنان در بحران‌های به وجودآمده، شکستن  استقلال  آنها از طریق وابسته کردن شان به ابرقدرت‌ها و بازکردن روزنه‌ای برای نفوذ است.


وی عنوان کرد: برای نمونه در جریان کرونا، امریکا و اروپا در پی موج به وجود آمده به دنبال موج سواری بودند که «وسوسه اعطای وام از سوی سازمان‌های بین المللی»، «وسوسه کمک‌های بشر دوستانۀ سازمان‌های بین المللی» و «وسوسه‌ دریافت کمک‌های آمریکا» از جمله این موارد بود که در متن کتاب به تفصیل بیان شده است.


راجی در خصوص کتاب دوم خود گفت: با توجه به اینکه بحث‌های روانی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره شبهات بسیاری باعث تخریب اذهان عمومی می‌شود، کتاب دیگری با نام «شبهه ویروس، پاسخ به شبهات کرونا»  به رشته تحریر درآمد که به ۲۷ شبهه سیاسی و اعتقادی مطرح، پاسخ می‌دهد.


مسئول گروه علمی انقلاب اسلامی اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: نسخه الکترونیکی این کتاب از طریق پایگاه سعداء در پیام رسان‌های ایتا، سروش، بله، تلگرام و گپ به آدرس @soada_ir و سایت www.soada.ir  قابل دریافت است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران