فتوای الازهر درباره ضرورت پیگیری روند نجات از کرونا

مرکز جهانی فتواهای اینترنتی الازهر در ادامه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، خواستار پیگیری روند نجات و رهایی از این بیماری شد.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به نقل از «اخبار الیوم»، مرکز جهانی فتواهای اینترنتی الازهر اعلام کرد: پیگیری درباره ضروریات زندگی یک عبادت واجب و سنت هستی است که باید همراه با یقین به خداوند متعال باشد.
این مرکز در ادامه تأکید کرد: دین ما دین توکل است نه اعتماد کردن صرف؛ و همچنین دین عمل و امید است نه خمودی و کسالت. پیامبران و صالحان خدا نیز بر این عبادت تأکید کرده و به آن پایبند بوده‌اند.
الازهر به ماجرای حضرت موسی (ع) اشاره کرد و گفت: وقتی خداوند به حضرت موسی(ع) دستور داد تا با عصایش دریا را بشکافد، تا از دست فرعون و لشگریانش نجات یابد، در این زمان حضرت موسی(ع) به خداوند توکل کرد.
این مرکز ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) نمونه والای این امر بود؛ ایشان برنامه‌ریزی دقیقی درباره هجرت خود انجام داد و از کارشناسان نیز کمک گرفت و امور را با دقت تدبیر فرمود، با وجود اینکه به خداوند یقین داشت که او را خوار نخواهد کرد و همواره مؤید و یاری‌گر او خواهد بود. لذا ما در همه این موارد به وجوب پیگیری مسائل ضروری با وجود یقین به خداوند پی می‌بریم.
مرکز جهانی فتواهای اینترنتی الازهر در پایان تأکید کرد که ما باید درباره درمان بیماری کرونا و نجات از آن نیز پیگیر باشیم تا به نتیجه مطلوب دست یافته و خداوند از ما راضی باشد.


آخرین آمارها از تعداد مبتلایان مصری به بیماری کرونا نشان می‌دهد که در این کشور تاکنون ۲ هزار و ۶۵ مورد ابتلا به این بیماری ثبت شده است که ۱۵۹ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران