خادمان سومین حرم اهل بیت(ع)؛ خدمت‌رسان عموم شهروندان

کیانی گفت: خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همواره در حفظ رسالت خود در تکریم زائران و خدمت‌رسانی به مجاوران این بارگاه منور، با تلاش شبانه‌‌روزی اقدامات گسترده‌ای در راستای صیانت از شهروندان و پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا، انجام می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، حسین کیانی، معاون اماکن و خدمات زائرین حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی(ع)، گفت: از ابتدای ورود بیماری کرونا به کشور و شیراز، خادمان حرم مطهر سیدالسادات الاعاظم که همواره رسالت خود را در تکریم زائران و خدمت‌رسانی به مجاوران این بارگاه منور تعریف کرده‌اند، به‌صورت شبانه‌روزی اقدامات گسترده‌ای را در راستای صیانت از شهروندان و پیشگیری و مقابله با شیوع این بیماری انجام می‌دهند.


وی افزود: در ابتدای امر که حرم مطهر هنوز به‌صورت موقت تعطیل نشده بود و به‌صورت محدود زوار ارجمند می‌توانستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این بارگاه منور مشرف شوند، خادمان حضرت به‌صورت مرتب در طول شبانه‌روز اقدام به ضدعفونی اماکن مختلف آستان مقدس از جمله ضریحین منور می‌کردند.


معاون اماکن و خدمات زائرین حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی(ع) بیان کرد: پس از تعطیلی موقت این بارگاه منور در راستای صیانت از زائران و مجاوران، خدام سومین حرم اهل بیت(ع) در قالب قرارگاه بهداشت و سلامت، خدمت‌رسانی خود را به عموم شهروندان ادامه دادند.


وی ظهار کرد: یکی از اقدامات خدام در این زمینه، ضدعفونی مکرر محلات، خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف آستان مقدس است. به‌طوری که هر شب، ۹ خادم حرم مطهر با رعایت کلیه موازین بهداشتی، در سه نوبت با دستگاه‌های ضدعفونی اقدام به ضدعفونی و گندزدایی این مناطق می‌کنند که تا به امروز ۴۳۲ نفر ساعت فعالیت و ۱۰هزار لیتر مواد ضدعفونی استفاده شده است.


کیانی از دیگر اقدامات خدام آستان مقدس را برپایی موکب در محل پلیس راه شیراز ــ اصفهان به‌منظور تفقد و دلجویی از مسافران برگشت داده شده از شیراز بیان کرد و افزود: خادمان حضرت در این موکب از ۵ تا ۱۵ فروردین به‌صورت دو شیفت صبح و عصر فعالیت کردند و در مدت ۱۱ روز، ۶۴۵ نفر ساعت ارائه خدمت شد و تعداد چهار هزار بسته تبرکی حرم مطهر بین مسافرانی که توفیق تشرف و زیارت حرم مطهر برایشان حاصل نشد، توزیع شد. البته در این مدت رئیس سازمان حج و زیارت استان فارس، فرماندار شیراز، فرمانده سپاه بقیه الله(عج)، معاون استاندار فارس، نماینده دادستان شیراز و رئیس پلیس راه شیراز ــ اصفهان با حضور در این موکب، ضمن خدا قوت به خادمان حرم مطهر، در امر توزیع بسته‌های تبرکی بین مسافران گرانقدر برگشت داده شده از شیراز مشارکت کردند.


وی با اشاره به اینکه قریب چهار هزار خادم افتخاری در دو بخش بانوان و آقایان در فعالیت‌های مختلف حرم مطهر در ایام شیوع کرونا پای کار آمده‌اند، گفت: این خدام علاوه بر موارد مذکور، در قالب قرارگاه بهداشت و سلامت در بحث حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی درگیر با کرونا و اهدای بسته تبرکی میان کادر درمانی و بیماران، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان و همچنین در کارگاه خیاطی تولید ماسک در دارالعباده حرم مطهر با ظرفیت ساخت سه هزار ماسک در روز و توزیع آن‌ها در مناطق محروم و حاشیه‌نشین شیراز ارائه خدمت می‌کنند.




نظرات کاربران